חדרה: הוועדה המחוזית מסרבת לאשר תוכנית להקמת 4,000 יחידות דיור

שכונת הפארק תוכננה על קרקע חקלאית, במטרה ליצור רצף בין מרכז העיר למזרחה; לא הושלמו התנאים לפיתוח

הוועדה המחוזית חיפה החליטה בישיבתה האחרונה לדחות את הקמת הקטע המרכזי ב"שכונת הפארק" בחדרה. מדובר בתוכנית לשינוי ייעוד מאיזור חקלאי לטובת הקמת שכונת מגורים של 4,000 יחידות דיור, תוך יצירת רצף תכנוני המקשר בין מרכז העיר למזרחה. מדובר בשכונה שאמורה היתה להיחשב כיוקרתית וכייחודית.

הוועדה המחוזית מציינת בהחלטתה, כי תחילה הוגשה לה תוכנית של 7,500 יחידות דיור, והיא החליטה לפני שלוש שנים כי התשתיות הפיזיות הן אלו שיהוו את הבסיס לקביעת היקף יחידות הדיור בפרויקט, ואישורו בשלבים. על פי התסקיר התחבורתי שנערך בשעתו לתוכנית הכוללת, נקבע על-ידי מתכנני הדרכים כי תנאי לקיומן של מעל 2,000 יחידות דיור בתחום התכנון הינו ביצוע חיבור לדרך מספר 9. תנאי להקמתן של מעל ל-4,000 יחידות דיור הינו סלילתה של דרך נוספת שאינה כלולה בתחום התוכנית, ושטרם נבחנה על-ידי רשויות התכנון ואין לה כל מעמד סטטוטורי.

הוועדה המחוזית החליטה בשעתו לקדם תוכנית של כ-2,000 יחידות דיור בלבד, והמליצה בפני הוועדה המקומית לקדם תוכנית מתאר שתבחן את קידום התכנון בעתודות הקרקע המרובות שבעיר, והמליצה לעגן בתוכנית המתאר את עקרונות התוכנית שהוצגה בפניה.

משיקולים תכנוניים החליטה הוועדה המקומית חדרה לתת עדיפות לקידום תוכנית המהווה המשך ישיר לשטח המפותח כיום, והמהווה את החיבור האורבני בין מרכז העיר לבין בית אליעזר ותוכנית זו. הוועדה המחוזית מציינת, כי עד כה לא הושלמו התנאים הנדרשים לפיתוח כל יחידות הדיור, כגון ביצוע כביש מספר 9.

הוועדה מציינת, כי הפיתוח המוצע בתוכנית ייבנה בשלביות, תוך שמירה על עקרון צמידות הדופן, חיבור אורבני בין מרכז העיר לבית אליעזר ללא מובלעות, פיתוח השטחים הציבוריים הפתוחים וסלילת רחוב נוסף. כל פיתוח על פי תוכנית אחרת חייב שיהיה קשור להיקף מימוש יחידות הדיור, הדרכים, השטחים הציבוריים הפתוחים והמבנים הציבוריים. לנוכח כך, החליטה הוועדה לדחות את התוכנית במתכונתה הנוכחית.