רהט: הופקדו תוכניות ל-4,500 יחידות דיור

מספר ימים לאחר שפורסמה למתן תוקף תוכנית המתאר של דרום רהט, המאפשרת פיתוח מיידי של כבישים, תשתיות על ועבודות עפר בשלב א' של פיתוח דרום העיר, הושלמה הפקדתן של 4 תוכניות מפורטות שתוכננו במקביל, בשטח כולל של כ-3,300 דונם. התוכניות תאפשרנה בנייתן של 4,500 יחידות דיור.

רהט היא העיר הגדולה ביותר במגזר הבדואי בנגב. היא גם נחשבת לאחד היישובים הבדואיים הצפופים ביותר בארץ, ועל רקע זה הוכנו על ידי משרד הפנים, הבינוי והשיכון, מינהל מקרקעי ישראל, ומשרד ראש הממשלה, בשיתוף עם העירייה, לא מעט תוכניות, כדי לתת מענה לביקוש ההולך וגובר לדיור ביישוב.

התכניות כוללות מגוון של פתרונות אורבאניים בהם דגמי מגורים המתאימים לאוכלוסייה הבדואית, בצפיפות ממוצעת של כ-3 יחידות דיור לדונם נטו, בסוגי בנייה שונים. גובה הבניה בצמודי הקרקע עד 3 קומות ובבנייה המשותפת 6-3 קומות. במגרשי המגורים החד משפחתיים המיוחדים הותרו אף יחידות אירוח. התכניות מקצות שטחים למוסדות ציבור ומסחר, תעסוקת נשים ושטחים פתוחים, הכוללים גנים שכונתיים, גני משחק לילדים, שבילים ופסי ירק.

יעקב כץ, יו"ר מנהלת הבדואים ויוזם התוכנית, סבור כי הפקדת התוכניות המפורטות, במקביל לאישור תוכנית המתאר, תאפשר פתרון מהיר למצוקת המגורים הקשה הקיימת בעיר ופיתוח אזורי מגורים בסטנדרטים גבוהים, המקובלים בישובים יהודיים בגודל דומה.

ראש עירית רהט, טלאל אלקרינאוי, מסר כי הוא סומך ידו על התוכנית: "אני מברך על כך כי סוף סוף אנו מצליחים להוציא לפועל את פיתוח השכונות החדשות, אשר יתנו פתרון למצוקת הדיור, מן הקשות במדינה ורמת חיים ואיכות חיים מן הגבוהים במדינה".