געש: נדחתה תוכנית ל-114 אלף מ"ר תעסוקה

הוועדה דרשה מהוועדה המקומית לקבל פירוט כל השימושים בתחום קיבוץ געש שבניגוד לחוק

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז מרכז דחתה בשבוע שעבר תוכנית המציעה בנייתם של 114 אלף מ"ר (עיקרי ושירות), לצורכי תעסוקה בקיבוץ געש.

התוכנית מציעה שינוי ייעוד חטיבת קרקע, בשטח של 52 דונם, מייעוד מבני משק ותעשייה לאיזור תעסוקה, תעשייה ומסחר. התוכנית נדונה בשנת 2001 בוועדה המחוזית, ובהחלטתה קבעה הוועדה המחוזית לשוב ולדון בה לאחר מילוי התנאים - כמפורט בהחלטתה.

הוועדה דחתה, כאמור, את הצעת התוכנית בטענה, כי היקף הזכויות המוצע בתוספת לזכויות הקיימות אינו פרופורציונלי לגודל אוכלוסיית היישוב, ועלול לפגוע בחוסנן הכלכלי של הערים הגובלות.

עוד מנימוקי הוועדה: העובדה כי שטח התוכנית גובל, ממזרח, בשמורת נוף המשתרעת מהרצליה בדרום ועד לשמורת נחל פולג בצפון. הוועדה סבורה, כי מן הראוי לפתח שטח זה לשימושים המשלימים מיקום ייחודי זה, שהוא בעל ערכיות גבוהה מבחינה סביבתית ונופית.

קיבוץ געש הפך בשנים האחרונות מאיזור כפרי לאיזור תעסוקה, ולצד מפעל תאורה געש הפועל במקום, פועלים מספר רב של חנויות בהיקף מצטבר של אלפי מ"ר.

בישיבת הוועדה נשמעה עמדת הפיקוח המחוזי, כי קיים קושי ביחס לחוקיות העסקים. לאור טענות הפיקוח, הוועדה הפנתה דרישה לוועדה המקומית חוף השרון, לקבלת פירוט כל השימושים הפועלים בתחום שטחי קיבוץ געש בניגוד לחוק, ואף הפעולות שבכוונת הוועדה לנקוט ביחס לפעילויות אלו, כולל לוחות זמנים מפורטים לביצוען.