עיריית נשר דורשת מבג"ץ לבטל החלטת שר הפנים להעביר שטחים שלה לתחום השיפוט של עיריית חיפה

בעתירתה לבג"ץ טוענת עיריית נשר כי ההחלטה התקבלה בשל שיקולים צדדיים ובלתי נחוצים, על מנת להיעתר "לאימפריאליזם החיפאי"

עיריית נשר עתרה בשבוע שעבר לבג"ץ נגד החלטת שר הפנים, אברהם פורז, להעביר שטחים מתחום שיפוט עיריית נשר לתחום שיפוט עיריית חיפה. לפני כחצי שנה החליט פורז לאמץ את המלצות ועדת החקירה הציבורית לגבי גבולות חיפה-נשר וקבע, כי רוב שטחי המחלוקת בין הערים יועברו לתחום השיפוט של חיפה. שטחי המחלוקת נמצאים בין אוניברסיטת חיפה לטכניון ולרמת אלון. השטחים היו מאז ומתמיד בבעלות עיריית חיפה, אך נמצאו בתחום השיפוט של עיריית נשר. מדובר בשטח מחלוקת כולל של כ-350 דונם.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר בשעתו, כי העירייה מייעדת את השטחים לטובת הקמת קריית חינוך, פיתוח צרכי ציבור, והרחבת הטכניון והאוניברסיטה. ועדת החקירה דחתה בשעתו את התנגדותו של ראש עיריית נשר, דוד עמר, שטען, כי העברת השטחים תפגע בעתיד הפיתוח של נשר. בעקבות הסכמת יהב, חלוקת ההכנסות מארנונה תיעשה שווה בשווה בין עיריית חיפה לעיריית נשר, וזאת בניכוי הוצאות שיהיו לעיריית חיפה מהשטחים שיועברו. ההכנסות משימושי קרקע שלא למגורים לא יחשבו כהכנסות לצורך זה. בשטח שעובר לחיפה נכללים גם מעונות הסטודנטים באוניברסיטת חיפה ובטכניון.

בעתירתה לבג"ץ טוענת עיריית נשר כי ההחלטה התקבלה בשל שיקולים צדדיים ובלתי נחוצים, על מנת להיעתר "לאימפריאליזם החיפאי". נשר טוענת באמצעות עורכי הדין משה ניסים, אבי סנדרוביץ ויגאל מלול, כי ועדות חקירה קודמות דחו המלצות להעביר שטחים לחיפה בשל העובדה כי השטחים האמורים מהווים את הרזרבה הקרקעית היחידה שנותרה לנשר.

עיריית נשר מייחסת את ההחלטה לעובדה שבראש עיריית חיפה עומד נציג של מפלגת שינוי, שהיא מפלגתו של שר הפנים פורז.