הופקדה תוכנית חביבה רייך בחיפה - הראשונה במסלול עיבוי

מדובר מאחת מ-15 תוכניות פינוי-בינוי שהוכרזו על-ידי הממשלה כמתחמי התחדשות עירונית במסלול העיבוי

תוכנית עיבוי רמת חביבה רייך, בשכונת נווה שאנן שבחיפה, אותה יזמה העירייה בשיתוף עם משרד השיכון, הופקדה לקראת מתן תוקף ותוצג היום (א') בפני תושבי השכונה ובעלי הנכסים בכנס שיתקיים בשכונה, בין היתר בהשתתפות ראש העיר, יונה יהב, ומהנדס העיר, ד"ר יעקב רוט. הפרויקט יוצג על-ידי מנהלו, המהנדס אורי הורביץ.

מדובר בתוכנית ההתחדשות העירונית (פינוי-בינוי) הראשונה בארץ המופקדת לקראת מתן תוקף מבין 15 התוכניות שהוכרזו על-ידי הממשלה כמתחמי התחדשות עירונית במסלול העיבוי. התוכנית כוללת 15 מבנים בגבהים של 3 עד 4 קומות. המבנים הכלולים בתוכנית נבנו לפני כ-50 שנה. בכל אחד מהמבנים, המאוכלסים ברובם בזוגות צעירים, עולים חדשים וסטודנטים, 18 עד 24 דירות. בסך הכל כלולים בפרויקט 330 דירות קטנות, בשטח בנוי ממוצע של כ-60 מ"ר.

אישור התוכנית יאפשר לבעלי נכסים המעוניינים בכך לשפר את איכות חייהם ולשדרג את נכסיהם, באמצעות עסקאות קומבינציה שיאפשרו להם לשפץ ולהרחיב את דירותיהם הישנות בתמורה לקבלת זכויות בנייה לתוספת 3-2 קומות נוספות על גגות הבניינים הקיימים.

התכנית מתייחסת לשיפורים נוספים בבניינים ובשכונה כולה, ובהם: אופציה להגדלת דירות המגורים מ-60 מ"ר בממוצע לשטח עיקרי בנוי של עד 120 מ"ר, תוספת מרחב מוגן לכל דירה, התקנת מעליות בכל הבניינים, טיפוח החצרות, הגדלת מספר מקומות החניה בשכונה, פיתוח הגנים ציבוריים ושדרוגם של המגרשים ומתקני המשחק.

שטח המתחם אליו מתייחסת התוכנית הוא 63 דונם. המתחם נמצא בבעלות הקרן הקיימת לישראל ועיריית חיפה. כ-20 דונם משטח זה מוגדרים כשטחים ציבוריים פתוחים. שטחים אלה ממוקמים במרכזה של השכונה, ומעניקים לה את איכות החיים הגבוהה בלב נופיו ההרריים הירוקים של רכס הכרמל.

הפקדת התוכנית תסתיים באמצע חודש ספטמבר, שנתיים ורבע בלבד מאז הכרזה הממשלה על הפרויקט. עם תום תקופת ההפקדה תצא התוכנית למתן תוקף.