מתקן חדש להתפלת מי קידוחים מליחים ליד אשקלון נמסר לחברת מקורות

מתקן זה הוא חלק משורה של מתקני התפלת מים מליחים המוקמים במקומות שונים בארץ. לפני מספר חודשים נחנך מתקן נוסף להתפלת מים מליחים ליד מעגן מיכאל, שהוקם על-ידי קבוצת כרמל התפלה

חברת ניטרון-כימטק מקבוצת כחול ירוק ושיכון ובינוי, מסרה למקורות מתקן להתפלת מים מליחים באתר גרנות ליד אשקלון, שיספק 2.7 מיליון מ"ק מים בשנה. עלות הפרויקט 10 מיליון שקל.

מתקן ההתפלה, הפועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה, ממוקם בסמוך לקיבוץ משואות יצחק, ויתפיל מי קידוחים מליחים המצויים באיזור. המים יוזרמו ישירות למערכת הארצית. עלות התפלת מ"ק מים מליחים 38 סנט למ"ק. עלות התפלת מ"ק מי ים 52 סנט למ"ק. המתקן נמסר להפעלה מלאה של מקורות.

מתקן זה הוא חלק משורה של מתקני התפלת מים מליחים המוקמים במקומות שונים בארץ. לפני מספר חודשים נחנך מתקן נוסף להתפלת מים מליחים ליד מעגן מיכאל, שהוקם על-ידי קבוצת כרמל התפלה.

מים מליחים נוצרים בדרך כלל בעקבות חדירת מי ים לתוך האקוויפר. בשל המפלסים הנמוכים של מי התהום, בעיקר באקוויפר החוף, קיים חשש לחדירה נוספת של מים אלה. שאיבת המים המליחים והתפלתם נועדה גם להשוות את מפלסי האקוויפר, שכן שאיבת מים מתוקים בלבד תגרום לחדירת מים מלוחים גם אליהם.