השלב השני בניקוי תוואי המוביל הארצי יחל בשבועות הקרובים

פרויקט פינוי תוואי המוביל החל לפני שבועיים לאחר הזנחה של שנים רבות, במהלכן הושלכו אליו כמויות גדולות של אשפה מכל הסוגים, בעיקר פסולת בניין ופסולת חקלאית. בנוסף, נבנו על התוואי מבנים בלתי חוקיים

בשבועות הקרובים יחל השלב השני של פינוי המפגעים מרצועת המוביל הארצי. במהלך המבצע תפנה חברת מקורות, בליווי המשטרה, 14 מפגעים גדולים.

פרויקט פינוי תוואי המוביל החל לפני שבועיים לאחר הזנחה של שנים רבות, במהלכן הושלכו אליו כמויות גדולות של אשפה מכל הסוגים, בעיקר פסולת בניין ופסולת חקלאית. בנוסף, נבנו על התוואי מבנים בלתי חוקיים.

על תוואי המוביל מוצבים שלטים גדולים האוסרים השלכת אשפה, אך עובדה זו לא הפריעה למלכלכים. במהלך השנים נמנעו מקורות ונציבות המים לדרוש את ניקיון התוואי למרות שלמקורות סיירת מיוחדת שתפקידה לשמור עליו.

בשלב הראשון של הפינוי, שעבר ללא הפרעה, פונו 33 מפגעים גדולים באיזור אלישע, טירה, עולש, אמץ, כפר יעוץ וקלנסאווה. בין השאר פונו גרוטאות, מכולות, מיכלי סולר ומבנים שנבנו שלא כחוק בתחום הרצועה.

אורך רצועת המוביל 85 ק"מ, ממאגר אשכול ועד לראש העין, ורוחבה 50 מטר. תפקיד הרצועה והאיסור לבנות עליה הוא למנוע חלחול חומרים מסוכנים לצינור המוביל שקוטרו כשלושה מטר, ולאפשר נגישות מיידית של רכב כבד ושל ציוד מכני הנדסי במקרה הצורך. המצאות ערמות אשפה ומבנים לא חוקיים לאורך התוואי מסכנים את הקו ומקשים על הנגישות אליו.

מנציבות המים נמסר שלאחר תלונות תושבים בטירה, שדורשים להקים פארק על התוואי, פנה נציב המים, שמעון טל, לאוצר בבקשה לאשר תקציב מיוחד לשם כך.

עוד נמסר, שכל הפולשים קיבלו לקראת הפינוי מכתבי התרעה וצווי סילוק ופינוי. מי שלא פינה את רכושו מהקו, יתבקש לשאת בהוצאות הפינוי.