שינוי אסטרטגי בחב' מקורות: תציע 35% מהפרויקטים של החברה ליזמים פרטיים במסגרת מכרזים פתוחים

תעודד פיתוח טכנולוגיות לשוק המים; אולפינר תקף ההחלטה להגביל אישורי הכניסה לעובדים זרים

מקורות תציע 35% מהפרויקטים בחברה ליזמים פרטיים במכרזים פתוחים, במטרה ליצור פתרונות טכנולוגיות לתעשיית המים.

יו"ר מקורות, מוקי אורן, אמר היום (ה') בוועידת לאומי לעסקים של קהילת הנדל"ן בים המלח, כי מקורות תוציא מכרזים לגופים פרטיים בכדי לקדם את תעשיית המים בישראל.

לדבריו, "ב-2005 יהיה צורך בתוספת מים של 32% ויש למצוא פתרונות למצוקת המים. אחד הפתרונות הוא פיתוח הטכנולוגיה באמצעות גופים פרטיים. ההשקעות של הגופים הפרטיים יהיו בשיתוף פעולה מימוני עם מקורות, מה שיקטין את הסיכון הפיננסי ויגדיל את כדאיות ההשקעה בענף המים".

אורן התחייב להוציא 35% מהיקף הפרויקטים במקורות, במכרזים פתוחים לסקטור הפרטי. לדבריו, תעשיית המים בישראל היא בעלת פוטנציאל רב שאינו מנוצל ובדרך של הזרמת פרויקטים לסקטור הפרטי ניתן יהיה להעצים את הענף. לדבריו, כבר ב-2008 ניתן להגיע להיקף פרויקטים של מיליארד דולר.

"המצב בנדל"ן מחמיר"

"למרות התחושות מתחילת השנה של התאוששות מסוימת בענף הנדל"ן, נראה כי המצב הולך ומחמיר". כך אמר נשיא התאחדות הקבלנים, סם אולפינר.

אולפינר תקף את החלטות הממשלה השונות, בהן מדיניות ה"שמים סגורים", המגבילה הזרמת כוח עבודה זר לישראל. אולפינר האשים את פקידי הממשלה בביורוקרטיה הסבוכה המעכבת ואף מבטלת פרויקטים של תשתית ופיתוח.

לדבריו, "מי שקובע את ההחלטות בכל משרד ממשלתי הוא היועץ המשפטי של אותו משרד ועל-פיו ישק דבר. הפקידים רואים בשר ממונה צל חולף וזאת הסיבה לכך שבתחום התשתיות אנו בפיגור של 40 שנה ממדינות אירופה".

ציפי ליבני, שרת הבינוי, השיכון והקליטה, אמרה, כי תמשיך במאבקה לעידוד ולחיזוק יישובי הנגב והגליל.

ליבני, אשר מונתה לתפקיד שרת הבינוי לפני שלושה וחצי חודשים, הביאה לתיקון בהחלטת האוצר, כך שגם ציבור שיש לו מתחת ל-1,000 נקודות זכות - אוכלוסיה חזקה יותר, לא יאבד את זכאותו להטבות במידה ויבוא להתיישב ביישובי הנגב והגליל.

להתיישב בנגב ובגליל

ליבני התייחסה ביטול המענקים לזכאים בפריפריה. היא אמרה, כי החלטה זו של הממשלה היא טעות מרה שיש להצטער עליה וחובה לשנותה.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יהודה שגב, חיזק את ידיה של ליבני ואמר: "כי חובתה של הממשלה בכלל ושרת השיכון בפרט להגן על יישובי הפריפריה, מגדרה דרומה ומחדרה צפונה. אי התייחסות ליישובים אלו, כמוה כהחלטת ממשלה לנטוש יישובים".