הלחץ עזר: האוצר הודיע לברן שיפעל ליישום מתקן התפלה באשדוד עד דצמבר 2004

זכיית ברן ואיוניקס במכרז להקמת המתקן ב-100 מ` ד` עוכבה בשל השינוי המבני במקורות

חברת ההנדסה ברן הודיע היום (ג`) לבורסה, שהאוצר ומשרד התשתיות פועלים ליישום המכרז להקמת מתקן ההתפלה באשדוד עד דצמבר 2004. בכוונת ברן להקים את מתקן ההתפלה עבור חברת היזום של מקורות.

על-פי התוכנית יוקם המתקן, ליצור 40 מיליון מ"ק מים מותפלים בשנה, על-ידי חברת היזום של מקורות שתקום במסגרת השינוי המבני בחברה.

ברן יחד עם איוניקס זכו במכרז טרן-קי של מקורות להקמת מתקן ההתפלה בהיקף כולל של 100 מיליון דולר באוגוסט 2003. הקמת המתקן לא יצאה אל הפועל לאחר שהוחלט על השינוי המבני בחברת מקורות.

לפני מספר חודשים הודיעה ברן לאוצר שבכוונתה לנקוט בהליכים משפטיים בשל העיכוב המתמשך בביצוע הפרויקט. לטענת ברן, כתגובה לפנייה זו היא קיבלה מכתב החתום על-ידי משרד הממונה על התקציבים במשרד האוצר לפיו המכרז יושלם עד דצמבר 2004, וכי בכוונת הממונה לפעול לכך שהדיונים בנושא עם חברת היזום יסתיימו עד לתאריך זה.

עד כה התנגד האוצר להקמת המתקן על-ידי חברת היזום של מקורות, ורק לאחר התערבות משרד התשתיות שינה את דעתו בעניין. התנגדות האוצר באה בשל רצונו להעמיק את התחרות במשק המים וכדי לא לאפשר לחברה ממשלתית להקים את המתקן.

לדברי מנכ"ל ברן, מאיר דור, האוצר ומשרד התשתיות התחייבו לעשות כל מאמץ כדי לקדם את הפרויקט עד לסוף 2004. בתמורה הסכימה ברן להאריך את כתב הערבות שנתנה לפרויקט.

דור הדגיש, שכיום הוא אופטימי הרבה יותר לגבי אפשרות הקמת המתקן. לדבריו, המכשלה העיקרית כיום אינה טכנית או ארגונית אלא רצונו של האוצר להקים מתקני התפלה.

(ראה גם ב"שוק ההון").