הצלחה למבצע האכלוס "עוברים לגליל": 2,400 משפחות מתעניינות במעבר לאיזור

מבצע האכלוס הקיף 88 קיבוצים, מושבים, מושבות ויישובים קהילתיים ב-12 המועצות האזוריות בכל רחבי הגליל

הסוכנות היהודית והרשות לפיתוח הגליל מביעות שביעות רצון מההיקף הנרחב של הפניות בעקבות קמפיין האכלוס "עוברים לגליל", שנערך בשבועות האחרונים. מבצע האכלוס הקיף 88 קיבוצים, מושבים, מושבות ויישובים קהילתיים ב-12 המועצות האזוריות בכל רחבי הגליל.

במהלך ימי מבצע האכלוס נרשמו 2,400 משפחות במרכז המידע וההכוונה של הרשות לפיתוח הגליל והסוכנות היהודית. כל המשפחות שנרשמו מתעניינות במעבר למגורים בגליל. למעלה מ-1,300 משפחות כבר ביקרו ביישובים השונים, ושאר 1,100 המשפחות נמצאות בשלבים מתקדמים של חיבורן עם יישובים באיזורים בהם הן מתעניינות.

מבדיקה עם רכזי הקליטה במועצות האזוריות בגליל עולה, כי משפחות רבות כבר החלו בהליכים מעשיים לרכישת מגרש ובית, ומשפחות רבות נוספות נמצאות בשלבים הראשוניים של הליך זה.

המנהל בפועל של הרשות לפיתוח הגליל, בני שריג, אמר, כי מבצע האכלוס הוא הנרחב ביותר שנערך אי-פעם בגליל, וההיענות הגדולה מצד הציבור ברחבי הארץ מראה על ההתעניינות הרבה למעבר למגורים בגליל. שריג מציין במיוחד את העובדה כי 1,400 מהמשפחות המתעניינות במעבר לגליל הן ממרכז הארץ. יו"ר הסוכנות היהודית, סליי מרידור, אמר, כי "הצלחת המשימה הלאומית של אכלוס הגליל תלויה בהשקעות הממשלה בתשתיות, תחבורה ובתעסוקה באיזור. רק שילוב של השקעות ממשלתיות ומבצעי אכלוס יביאו ישראלים רבים לעבור לגליל".

בתוך כך נמסר מהמועצה האזורית משגב, כי כ-50 משפחות התעניינו ברכישת מגורים ביישובי משגב. מדובר בעיקר ביישובים קהילתיים ובמצפים. ההתעניינות היא בעקבות יום פתוח שקיימה המועצה, בהמשך ליריד האכלוס הגדול של הסוכנות היהודית והרשות לפיתוח הגליל. המשפחות סיירו ב-10 יישובים במשגב. לדברי האחראית על הקליטה במועצה האזורית, דפנה בן ברוך, 200 משפחות השתתפו ביריד. לדבריה, מוקד הקליטה של המועצה נערך יחד עם הוועדות ביישובים כדי לשמור על קשר רצוף עם המשפחות שפנו בעקבות הקמפיין.