הוועדה המחוזית תכריע בהתנגדות - האם יבנו גם נצבא ובטאן קניון בטבריה

דנילוף בונה קניון בן 15,800 מ"ר - מתנגד לתוכנית המתחרה לבנות מרכז מסחרי בן 9,700 מ"ר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון תכריע בקרוב, האם לאשר גם לקבוצת נצבא ולשותפתה משפחת בטאן לבנות מרכז מסחרי בטבריה. הועדה שמעה בשבוע שעבר במשך 5 שעות את נימוקיו של היזם דוד דנילוף, הבונה אף הוא קניון בטבריה, נגד אישור התוכנית של נצבא-בטאן.

דנילוף בונה קניון בן 15,800 מ"ר ברחוב יהודה הלוי, במרכז העיר, בהשקעה של כ-30 מיליון דולר. יש לו תב"ע מאושרת, והוא כבר החל בעבודות החפירה והבנייה, וחתם על חוזים מותנים להשכרת כ-6,000 מ"ר. נצבא-בטאן מבקשים לבנות בקרבת מקום, במתחם התחנה המרכזית, פרויקט בן 16,300 מ"ר, בהשקעה דומה, מזה 9,700 מ"ר מרכז מסחרי, ולידו בנין משרדים; לנצבא-בטאן עדיין אין תב"ע מאושרת, והם לא החלו בבנייה.

דנילוף הביא לישיבת הוועדה המחוזית שתי חוות דעת עיקריות של מומחים. משרד היעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן-שחר, המתמחה בניתוחי כדאיות של קניונים, אומר, לאחר ניתוח המצב הכלכלי של טבריה, כי לא כדאי ולא רווחי לבנות בעיר קניון שני.

היועץ הכלכלי תמיר בן שחר קובע, בסקר שחיבר בחודש שעבר: "מומלץ להקים בטבריה קניון אחד, שיגיע לפידיון של 350 דולר למ"ר לחודש. בניית שני קניונים תהפוך את שניהם לפילים לבנים, הפידיון החודשי ירד לפחות מ-200 דולר למ"ר - גם נצבא וגם דנילוף מודעים לקביעה זו. בניית שני קניונים תוביל לפגיעה קשה במערכת המסחר במרכז העיר.יש לאשר ולבנות רק קניון אחד. כל חלופה אחרת תיצור כשלונות כלכליים ותיכנוניים".

חוות דעת שניה, של מומחה התחבורה אבי כהן, קובעת, כי מערכת הכבישים במרכז טבריה לא ערוכה לשני קניונים. בניית קניון שני, קובע כהן, תכפיל את שטחי המסחר במרכז העיר לעומת אלו שאושרו בתוכנית האב לתחבורה לטבריה, תיצור עומס רב "ותגרום לכשל תנועתי במרכז טבריה".