בעיה לברנוביץ: אזורים הודיעה על עיכוב רכישת פרויקט בהרצליה

שווי העיסקה 16.8 מיליון שקל * טענה ביום ה' על סירובה לשלם לנושים

כונס הנכסים על פרויקט מגדל שלמה ברח' סוקולוב בהרצליה, עו"ד גיל הירשמן, הודיע היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א, כי חברת אזורים בניין (1965) הודיעה כי היא מעכבת העיסקה לרכישת הפרויקט ב-16.8 מיליון שקל במזומן.

הפרויקט הכולל 16 קומות של דירות מגורים - 90 יחידות דיור, 2 קומות מסחריות וארבעה מרתפי חניה. הפרויקט נבנה בהתאם להסכם קומבינציה מספטמבר 1999 בין א.צברנוביץ ובניו, לבין בעלת הקרקע, יהודית רוזנפלד, משדה ורבורג.

בטרם הושלם שלד קומות המרתף והקומות המסחריות, הופסקו עבודות הבנייה על-ידי החברה ובפברואר 2004 הודיעה רוזנפלד לחברה כי היא מבטלת את ההסכם.

בדצמבר שנת 2003 מינה בית המשפט את הירשמן ככונס נכסים קבוע בזכויות החברה בפרויקט האמור. לכונס הגיעו שתי הצעות לרכישת הפרויקט, שהטובה ביניהן היתה של אזורים. החברה הסכימה לרכוש את הפרויקט תמורת 16.8 מיליון שקל במזומן.

בין הצדדים התנהל מו"מ לשם גיבוש הסכם המכר וכן שני הסכמים נוספים: הסכם קומבינציה בין אזורים לבין יהודית רוזנפלד, והסכם אמון בין זו לבין הבנק לפיתוח התעשייה. המו"מ בין שלושת ההסכמים הגיע לידי סיום ונקבע מועד סופי לחתימה ביום ה' בשבוע שעבר.

בבוקר יום ה' הודיעה אזורים, כי היא מעכבת את העיסקה מכיוון שדרשו ממנה לשלם לנושים, תנאי שאזורים אינה מוכנה לו.

(ת.פ 2247/03)