רחובות: ביהמ"ש הורה על ביטול תוכנית המתאר המתוקנת בפרויקט אמריקן סיטי

ביהמ"ש המחוזי בת"א נעתר חלקית לעתירה שהגישו בעלי הזכויות בקניון רחובות, שביקשו לקבוע, כי אישור תוכנית המתאר במתחם הקניון ופרויקט אמריקן סיטי היתה שלא כדין, ומשכך אין היא תקיפה. עם זאת, דחתה השופטת את העתירה בכל הנוגע לאישור התוכנית המקורית ע"י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברחובות.

התוכנית כוללת 4 מגרשים ובהם 3 לתעשייה ומלאכה ואחד לתעשייה מלאכה ומסחר. התוכנית המקורית מתייחסת לשני מגרשים בלבד, ומטרתה שינוי חלוקת שטחי הבנייה המותרים, מבלי לשנות את השטח הכולל המותר לבנייה, ובתנאי ששטח זה בכל ייעוד של הקרקע לא יגדל ביותר מ-50%.

לפי התוכנית המקורית, אחד משני המגרשים נותר בסיווגו המקורי, ולמגרש השני נוספו שטחי בינוי לייעוד למסחר בהיקף של 50% מזכויות הבנייה. התוכנית המתוקנת קבעה, כי שלושת המגרשים מאוחדים למגרש אחד, וכי ניתן לבנות בתחומה 16,495 מ"ר, שמתוכם 3,715 מ"ר ישמשו רק לתעשייה ומלאכה. כמו כן, לשטח המגרש הכולל נקבע ייעוד משולב למסחר, מלאכה ותעשייה.

השופטת אסתר קובו קבעה, כי אישור התוכנית המתוקנת היה שלא כדין, ומשכך אין היא תקיפה. זאת, מאחר והוועדה המקומית חרגה מסמכותה באישור התוכנית. (עת"מ 1241/03).