גן-יבנה: בוטלה הרשאה ליח"ד קטנות - במטרה למשוך אוכלוסיה מבוססת

ראש מועצת גן-יבנה שליד אשדוד, דרור אהרון, הביא לביטול הרשאה שניתנה למשרד הבינוי והשיכון לבניית יחידות דיור במסלול "דירות קטנות במחיר מכירה למשתכן". בנייה מסוג זה מושכת אוכלוסיות חלשות מיסודן, ותוך שנים ספורות היתה הופכת לשכונת מצוקה.

משרד הבינוי והשיכון התכוון להקים בגן-יבנה 36 יחידות דיור במסלול זה, כחלק מתב"ע זמ/598/106, במסגרתו שטחן של יחידות הדיור הנבנות לא היה עולה על 80 מ"ר.

מתוך תפישה שתוכנית מסוג זה אינה הולמת את התפתחותה של גן-יבנה, הועברה ההרשאה לשיווק המגרשים ולפיתוחם לידי מינהל מקרקעי ישראל - כך סיכם אהרון עם רבקה אבלסון, מנהלת מחוז מרכז במשרד הבינוי והשיכון, ועם יעקב אפרתי, מנהל מינהל מקרקעי ישראל.

"הדירות שהיו מוקמות, לו משרד הבינוי והשיכון היה מממש את ההרשאה שבידיו, היו קטנות מדי, פיתוחן החזותי היה לקוי מיסודו, ותוך מספר שנים היה מתחם גבעת שמשון הופך לשכונת מצוקה. המגמה כיום הינה להקים יחידות דיור גדולות יותר על מגרשים גדולים יותר, להקטין את הצפיפות ועל-ידי כך להמשיך ולמשוך אל היישוב אוכלוסייה חזקה ואיכותית", מסביר אהרון.

במסגרת השיווק שיתבצע על-ידי המינהל סוכם, כי מתכונת הבנייה תהיה זהה לזו ששווקה בגבעת שמשון, קרי בנייה קבלנית של יחידות דיור צמודות קרקע דו-משפחתיות.