אפרים שורקה: איש לא אמר לי שהיתה בקניון רחובות בעיית בטיחות בגלל תיקרת פל-קל

אמות השקעות עשויה לממש את זכות הסירוב ולרכוש מנצבא 50% מהקניון תמורת 215 מיליון שקל

"איש לא אמר לי שבקניון רחובות היתה בעבר בעיית בטיחות בגלל תקרת הפל-קל" - אמר אמש (ב') ל"גלובס" המשקיע האמריקני אפרים שורקה.

שורקה עומד לרכוש, עם שותפים בראשות יאיר רבינוביץ, מחברת נצבא, 50% מקניון רחובות ב-215 מיליון שקל.

במקביל מתברר, כי אמות השקעות, בעלת 50% הנותרים בקניון, עשויה לנצל את זכות הסירוב שלה ולרכוש את חלקה של נצבא במחיר זהה במקום קבוצת שורקה.

שורקה אמר: "רבינוביץ לא סיפר לי שבעבר היתה בעיה עם התקרה של פל-קל. שמעתי על האסון של אולמי ורסאי, אך לא היה ידוע לי שהיתה בעיה כזו גם בקניון רחובות.

אני עומד להגיע לארץ בשבוע הבא, ואבקש מרבינוביץ להסביר מדוע לא הודיע לי על הבעיה. הם אנשים טובים והגונים, ואני שמח לעבוד איתם". עד סגירת הגיליון (ג') לא התקבלה תגובתו של רבינוביץ.

יו"ר נצבא, חיים תורג'מן, אמר בתגובה: "בעלי הקניון השקיעו לפני שש שנים מיליוני שקלים בתיקון התקלה בתקרה. על פי דו"ח של מהנדס, הכל כשורה ואין כל בעיה בטיחותית בקניון".

מקור המקורב לעיסקה אמר, כי בעיית תקרת הפל-קל בקניון הועלתה בדיונים בין הקונים לבין חברת נצבא.

לדבריו, בנקים שהתבקשו לתת ליווי פיננסי לעיסקה מהססים, הן בשל בעית התקרה והם משום שהיזמים מבקשים ליווי גבוה של 175 מיליון שקל, שהם 81% מההיקף הכולל של העיסקה.

ביוני 2001 הגישה כלל-ביטוח תביעה בסך 3.25 מיליון שקל נגד המהנדס אלי רון, ממציא שיטת הפל-קל (העומד כיום לדין בפרשת אולמי ורסאי). כלל כיסתה את הוצאות התיקונים בקניון רחובות, והיא תובעת מרון להחזיר לה את הוצאותיה.

כלל ביטוח דיווחה בתביעתה על בעיות בטיחות שהיו בקניון, ועל דו"ח של המכון לחקר הבניה שהתריע בזמנו על מצבה של התקרה. עד סגירת הגיליון לא מסרה כלל היכן נמצאים כעת ההליכים.

מנכ"ל אמות השקעות, אמנון ספרן, אמר היום: "על-פי החוזה בינינו לבין נצבא, יש לנו זכות סירוב ראשונה ל-30 יום לרכוש את חלקה של נצבא, במקום קבוצת רבינוביץ-שורקה, במחיר זהה. הנהלת החברה תבדוק את פרטי העיסקה, ותחליט בקרוב אם היא מממשת את זכות הסירוב". אמות השקעות היא מחברות הנדל"ן הגדולות בענף.