ישלמו פיצוי על חריגות בנייה: חב' דלק נדל"ן ואינטרגמא ישלמו 550 אלף דולר לכפר נטר

"גלובס" חשף כי דלק נדל"ן בנתה בניין בן 69 אלף מ"ר עם מרתפים וחניות - חריגה של 20 אלף מ"ר

חברות דלק נדל"ן ואינטרגמא ישלמו 550 אלף דולר למשוב כפר נטר, כפיצוי על הבנייה החריגה של בניין המשרדים במקום. כך סוכם בפשרה שהושגה בימים אלו בין הצדדים. כן סוכם, כי דלק נדל"ן תדאג לקבל אישור להגדלת זכויות הבנייה כך שהבניין יהיה חוקי. הפשרה הושגה לאחר תביעה משפטית שכפר נטר הגיש נגד שתי החברות.

הפרשה נחשפה בתחקיר "גלובס" לפני מספר חודשים. "גלובס" גילה, כי דלק נדל"ן בנתה בניין משרדים בן 69 אלף מ"ר, כולל מרתפים וחניות, על מגרש בן 27 דונם במושב כפר נטר שבשרון. בנייה זו היוותה חריגה של 20 אלף מ"ר מהתב"ע המאושרת על המגרש. דלק נדל"ן ואינטרגמא התחייבו לאטום את המרתפים אם יתברר, כי הם חורגים מהתב"ע.

במארס 2004 התברר בבדיקות, כי שתי החברות לא אטמו את המרתפים הבלתי חוקיים אלא רק סגרו אותם בצורה המאפשרת אליהם כניסה.

באפריל 2004 הגיש כפר נטר תביעה נגד שתי החברות, באמצעות עו"ד גדעון פרום. כפר נטר ביקש שבית המשפט יורה לשתי החברות לאטום את המרתפים הבלתי חוקיים, וכן להפסיק מכירת שטחים במבנה עד לגיבוש הסכם ניהול.

בפשרה נקבע, כי דלק נדל"ן ואינטרגמא יפצו את המושב ב-550 אלף דולר, אך במקביל יפעלו לקבלת אישור להגדלת התב"ע עד 120% שטח עיקרי, כך שהמרתפים יהפכו לחוקיים.

עו"ד יואב לוי, אמר היום (ד') בתגובה, "הבניין בנוי ועומד. כדי שהוא לא יהפוך לפיל לבן, עדיף להגיע לפשרה ולא להיכנס לדיונים משפטיים שיימשכו שנים".

מקורות בדלק נדל"ן אמרו, כי הפשרה תאפשר לחברה וליזמים השותפים בפרויקט להפעיל את הפרויקט כולו תוך תשלום קטן יחסית.