המחוזית אימצה את תוכנית האב למועצה האזורית חוף הכרמל

הוועדה המחוזית חיפה, בראשות יגאל שחר, החליטה בישיבתה האחרונה לאמץ את תוכנית האב למועצה האזורית כרמל, תוך כדי הוספת הערות. הוועדה החליטה כי היא מוצאת צורך בהכנת וקידום תוכנית מתאר לישוב עתלית, הנכלל בתחומי השיפוט של המועצה. הוועדה קראה למע"צ ולמשרד התחבורה לזרז ולקדם את תכנון כביש 4, לצורך שדרוגו כחלק ממערכת הדרכים הארצית והאזורית, וזאת על מנת לתת מענה מספק לצרכי הישובים והנוסעים בכביש ותוך תכנונו ככביש נופי.

הוועדה החליטה למחוק את האתרים המתוכננים למתקנים קטנים להתפלת מי ים, אחרי שהחליטה כי הקמת אתרים מסוג זה צריכה להיות בהתאם להוראות תמ"א 34 ב'. עוד החליטה הוועדה, כי לא יותר מסחר בתוך האטרקציות התיירותיות וחוף הרחצה מדרום לשדות ים יהיה חוף רחצה כפרי אזורי.

עוד החליטה הוועדה, כי המושבה בת שלמה תוגדר כאתר לאומי. לגבי קיסריה נקבע, כי יעד האוכלוסיה ייבדק במסגרת תוכנית המתאר שתוכן לישוב.

לדברי הוועדה, מאחר שהכנת תוכנית המתאר למועצה אינה מתקדמת, ומאחר שתוכנית האב, יחד עם תמ"מ 6 נותנים מסגרת תכנונית כוללת, ראויה ומספקת למועצה האזורית וישוביה, ממליצה הוועדה כי יוכנו על פיהן, ובהתאם להן, תוכניות מקומיות כגון: תוכנית לאזורי תעסוקה; תוכנית לשטחים פתוחים לסוגיהם ולמיבנים; תוכניות מקומיות בסוגיות כמו תוכנית מתאר לקיסריה, חופי הים ותיירות וכן שיקום מחצבות וטיפול במפגעים הסביבתיים.