אולמרט נגד פורז: מקדם הוספת 46 אלף דונם במערב ירושלים

אולמרט טוען, כי המלצות ועדת נתיב הוגשו והיו מונחות על שולחנו של שר הפנים כבר בפברואר 2002, אך פורז נמנע לטפל בהן

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, פועל לבטל את החלטת שר הפנים לשעבר, אברהם פורז, שקבע כי אין לאשר את הרחבת ירושלים לכיוון מערב ואין להוסיף לה 46 אלף דונם.

פורז, דחה בתחילת דצמבר את המלצות ועדת נתיב, שקבעה כי יש להוסיף לירושלים 46 אלף דונם במערב-העיר. אולמרט פנה לראש הממשלה, אריאל שרון, בבקשה שיורה על ביטול החלטת פורז.

אולמרט מייחס לפורז מחטף בקבלת ההחלטה סמוך לעזיבתו את משרד הפנים. במכתבו טוען אולמרט, כי החלטת פורז לוקה באי-סבירות קיצונית.

אולמרט טוען, כי המלצות ועדת נתיב הוגשו והיו מונחות על שולחנו של שר הפנים כבר בפברואר 2002, אך פורז נמנע לטפל בהן. עוד טוען אולמרט, כי פורז לא זימן את נציגי מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים התומכים בהמלצות ועדת נתיב, אך נפגש עם גורמים שונים המתנגדים להרחבת ירושלים.

ועדת נתיב בראשות האלוף במיל. משה נתיב, היא ועדת חקירה לגבולות ירושלים שהוקמה ב-2000. הוועדה המליצה לספח 46 אלף דונם במערב העיר, תוספת של 30% לשטחה הנוכחי של ירושלים.

דו"ח הוועדה התקבל במארס 2002, אך היה דרוש אישור משר הפנים. פורז, דחה לפני חודש את המלצות הוועדה, וקבע כי לא שוכנע שסיפוח שטחים שאינם מיועדים לבינוי, יסייע לפיתוח העיר או לחיזוקה הדמוגרפי.