למרות גשמי היממה האחרונה - מפלס הכנרת עלה רק בחצי ס"מ; הלילה: שלג כבד בחרמון

השלג מתחיל להצטבר בחרמון. מאז שעות הלילה ירד לסירוגין שלג באיזור החרמון, שכבר הגיע לגובה ממוצע של כ-20 ס"מ. במקביל, ירדו גשמים חזקים בכל איזור הצפון ולסירוגין גם במרכז. למרות הגשמים, מאז אמש (ב') עלה מפלס הכינרת בחצי ס"מ בלבד.

בנציבות המים הסבירו, כי משמעות הדבר תוספת של 850 אלף מ"ק מים לאגם. מאז ראשית החורף עלה המפלס בחמישה ס"מ בלבד. תוצאה מאכזבת למדי בהשוואה לחורף 2004, בו עלה המפלס ב-2.2 מ', כאשר עיקר העלייה היתה בינואר 2004. למרות העלייה המתונה במפלס הכנרת, מסרבים בנציבות המים כבר להסיק מסקנות לגבי החורף. לדברי מנהל הכינרת ואגן ההיקוות בנציבות המים, ד"ר דורון מרקל, שבועיים של גשם חזק מעל לאגם יכולים לשנות את התמונה מהקצה אל הקצה.

ד"ר מרקל מדגיש, שהחורף מתאחר השנה ולכן עדיין קיים סיכוי לכמה ימי גשם טובים, שישפרו את מצב האגם. לדעתו, כמה ימי גשם רצופים יגרמו לזרימה טובה בנחלים, ואלה יובילו לאגם כמויות מים נדיבות.

חורף 2005 החל במפלס של 210.69 - כ-23 ס"מ מעל למפלס המינימלי. סיכויי ההגלשה לירדן עמדו בראשית החורף על 37%, אך עתה נראה שאלה פחתו במידה ניכרת והסיכוי שסכר דגניה ייפתח השנה נראה קלוש ביותר.

יצויין, שבמהלך פברואר 2005 מתוכננת הפסקת שאיבה מהכינרת לצורך חיבור מתקן הסינון ביציאה ממאגר אשכול. לכן, אם המחצית השנייה של ינואר תהיה גשומה, וכך גם פברואר 2005, קיים סיכוי לעלייה יותר משמעותית של המפלס.

ד"ר מרקל מדגיש, שגם איכות המים טובה באופן יחסי לשנים קודמות, בעיקר הודות להסרת מפגעים רבים באגן ההיקוות. בין השאר, טופל בזיהום הנובע מרפתות וטיפול בביוב. לדבריו, מוקדי הזיהום האחרונים הם יישובי הדרוזים, שהביוב שלהם טרם הוסדר. הוא הבהיר, כי מעתה יש להמשיך ולטפל בזיהום המרחבי.