"בכירים במשרד התחבורה איימו על יונה יהב בקיצוץ תקציבים אם יפטר את מנכ"ל יפה נוף"

טוענים גורמים בעיריית חיפה * שטרית: איש במשרד לא יכול להפסיק תקצוב לעירייה ללא אישורי

"אף גורם לא יכול להפסיק תקצוב לעירייה כלשהי ללא אישורי", כך אמר השבוע שר התחבורה, מאיר שטרית, בתשובה לשאלת "גלובס" בעניין פגישה שהתקיימה לאחרונה בין ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לבין בכירים במשרד התחבורה.

לדברי גורמים בעירייה, במהלך הפגישה איימו הבכירים, שבראשם עמד המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, כי יפסיקו את התקציב לפרויקטי תחבורה של עיריית חיפה, אם העירייה תעמוד על דעתה לפטר את מנכ"ל חברת התשתית העירונית יפה נוף, דורון בלשה.

עוד מסר השר, בתשובה לשאלות "גלובס", כי "לא ידוע לי דבר על-אודות פגישה שכזו. מאחר שכאמור אף גורם לא יכול להפסיק תקצוב לעירייה ללא אישורי, ממילא אין שום משמעות לאיום שכזה לו היה מושמע".

בפגישה בין יהב לבכירים - כך אומרים גורמים בעירייה - הציעו בכירי משרד התחבורה אופציה חלופית, ולפיה תוקם מינהלת חדשה שתהיה אחראית על פרויקטי תחבורה עירוניים, המטופלים כיום על ידי חברת יפה נוף.

בראש המינהלת אמור לעמוד, על פי דרישתם של אנשי משרד התחבורה, דורון בלשה. הדבר אמור להפחית במידה ניכרת את התקצוב של יפה נוף, שתטפל רק בפרויקטי תשתית עירוניים. התקציבים השנתיים של יפה נוף מסתכמים במאות מיליוני שקלים. לדברי גורמים בעירייה, אין שום סיכוי שיהב יסכים לשתי האופציות שהעלו הבכירים במשרד התחבורה, כלומר אי פיטורי בלשה או הקמת מינהלת חדשה.

למרות זאת, יהב הסכים, כך נודע, להיפגש בירושלים עם בכירי משרד התחבורה, ולעמוד מקרוב על תפקודה של מינהלת תחבורתית עצמאית דומה הפועלת בירושלים.

פגישה זו התקיימה אתמול (ג'), ונודע, כי הצדדים לא הגיעו לשום סיכומים. לדברי גורמים בעירייה, אם יהיה צורך יהב יתלונן על הבכירים בפני שר התחבורה, מאיר שטרית, שלו הוא מקורב. בשלב זה, יהב לא פנה בנושא זה לשטרית.

דובר משרד התחבורה הכחיש השבוע כי הושמעו איומים כלשהם מפי הבכירים כלפי יהב. יהב עצמו סירב להתייחס לנושא בטענה שאינו נוהג לדווח בפומבי על פגישות סגורות עם נציגי ממשלה.