בית שמש: יפת השמש תשלם מיליון שקל פיצויים על ליקויי בנייה

12משפחות שרכשו קוטג'ים בפרויקט תבעו פיצויים בגין איחור במסירות הדירות, ליקויי בנייה, ירידת ערך ועוגמת נפש

חברת יפת השמש נכסים בע"מ חויבה לשלם פיצויים בגובה של למעלה ממיליון שקל בגין ליקויי בנייה שהתגלו בפרויקט הוילות בשכונת גבעת שרת בבית שמש. השופט עוני חבש קיבל ברובה תביעה שהגישו 12 משפחות שרכשו קוטג'ים בפרויקט, ותבעו באמצעות עו"ד משה הרפז פיצויים בגין איחור במסירות הדירות, ליקויי בנייה, ירידת ערך ועוגמת נפש.

מדובר בפרויקט שאמור היה להתאכלס בין החודשים יולי 1992 לינואר 1993. בפועל נמסרו הדירות במהלך שנת 1993, כשהאיחור במסירת הדירות נע בין 3 ל-10 חודשים.

ליקוי הבנייה העיקרי שהתגלה הוא בניית התקרה בקומה השנייה מרביץ, ולא מבטון. חבש קבע, כי בהתאם למפרט הטכני היה על החברה לבנות את תקרת הקומה השנייה מבטון, כפי שהתחייבה בפסק הדין. חבש קבע קריטריונים לקביעת הפיצוי לכל משפחה: כך למשל, תשלם החברה סכום של 450 דולר בגין כל חודש איחור, 24 אלף שקל פיצוי בגין ליקוי הבנייה הנובע מבניית התקרה מרביץ ולא מבטון, פיצוי על עוגמת נפש בסך של 15% משיעור הפיצוי הכולל, ו-20% מסכום הפיצוי הכולל עבור הוצאות משפט.

חבש קבע עוד, כי אין להטיל חבות אישית על בעלים של החברה, משה שיינפלד, ומנהל הפרויקט, יצחק שיינפלד. חבש קבע, כי לא שוכנע כי התנהגותם לקתה בחוסר תום לב המצדיק הטלת אחריות אישית על ליקויי הבנייה שמקורם בחוסר מקצועיות או בהעדר פיקוח נאות. הפיצוי לכל משפחה נע בין 80 ל-100 אלף שקל. (ת.א 1072/95).