פרידמן-חכשורי: רשם הקבלנים העניש אותנו בגלל התערבותו של סגן השר לשעבר פרוש

החברה מבקשת לבטל קנס של 20 אלף שקל שהטיל עליה רשם הקבלנים בשל טיב העבודה שביצעה

"התערבותו של סגן הבינוי והשיכון לשעבר, מאיר פרוש, פגמה בתקינות ההליך שהתנהל נגד פרידמן-חכשורי, וגרמה להשפעה בלתי הוגנת על רשם הקבלנים ועל הוועדה המייעצת". כך נאמר בנימוקי ערר שהגישה פרידמן-חכשורי לביהמ"ש המחוזי בת"א, על החלטת רשם הקבלנים לנקוט באמצעי משמעת נגדה.

החברה הוסיפה, כי נמנעה ממנה הזכות להליך הוגן ושוויוני, וכי התערבות פרוש, גרמה לרשם הקבלנים להחליט משיקולים זרים.

החברה נענשה בגין הפרה של תקנה 2 (6) לתקנות רישום קבלנים, ערעור מהימנות והתנהגות בניגוד למקובל, הקובעת כי על הקבלן לבצע את העבודה ברמה ובטיב התואמים את התחייבויותיו החוזיות ואת הדרישות המקצועיות של הענף.

רשם הקבלנים הטיל על פרידמן-חכשורי קנס של 20 אלף שקל, ועונש על תנאי לשנה למשך 3 שנים, שהחברה לא תפר את התקנה 2 (6).

רשם הקבלנים שלח לחברה ביוני 2000 מכתב אליו צורפה תלונתם של נורית ודב גליקמן בגין ליקויי בנייה בדירה שרכשו מהחברה ביישוב אלעד.

לטענת החברה, היא תיקנה את דירת המתלוננים פעמיים, בשני מועדים שונים. לטענתה, היא התייחסה לכל תלונות המתלוננים בכובד ראש ותקנה בזריזות את הליקויים. לטענתה, לא היה מקום לנקוט נגדה בהליך משמעתי.

בערר שהגישה פרידמן-חכשורי, נטען כי במארס 2003, 3 שנים אחרי הגשת התלונה על-ידי המתלוננים, נשלח לחברה מכתב מרשם הקבלנים לפיו המתלוננים הגישו נגד החברה תלונה נוספת. לטענתם, ליקוי הרטיבות שתוקן על-ידי החברה, הופיע שוב.

לטענת החברה, אל המכתב צורפה פנייה אישית של סגן שר הבינוי והשיכון דאז, מאיר פרוש, אל רשם הקבלנים ובה נאמר כי גליקמן פנה בדבר תלונה קשה נגד החברה.

במכתב נאמר, כי התיקון של החברה לא הואיל. פרוש מציין במכתבו, כי בשל התרשמותו כי מדובר במחדל של ממש, הוא פונה אל רשם הקבלנים בבקשה לטפל בהקדם בעניין, לפני שחלילה יקרה אסון.

לדברי פרידמן-חכשורי, באמצעות עו"ד זהר ארד, התערבותו של פרוש בעניין זה אינה מובנת, אינה מקובלת ונובעת ככל הנראה מקשרים אישיים עם המתלוננים. לדבריה בעקבות תלונה זו, היא ביצעה תיקונים נוספים בדירת המתלוננים.

פרידמן-חכשורי מבקשת מוועדת הערר לפי חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות שליד בית המשפט, לבטל את החלטת רשם הקבלנים לנקוט באמצעי משמעת נגדה. (ו.ע 1029/05)