לשכת המהנדסים: אין לצרף אותנו כנתבעים במשפט ורסאי

"המהנדסים היו הראשונים להתריע נגד שיטת הפל-קל

"המהנדסים היו הראשונים להתריע נגד שיטת הפל-קל, ולכן אין לצרף את לשכת המהנדסים כנתבעת במשפט נפגעי אסון ורסאי". כך אומר מנהל לשכת המהנדסים, אלי כהן-קגן, בתגובה לכוונת הטכניון לצרפם כנתבעים במשפט.

הטכניון, יחד עם גופים אחרים, נתבע ע"י נפגעי אסון ורסאי, על אחריותו באישור שיטת הפל-קל בתחילת שנות ה-80. לטענת התובעים, ראשי הטכניון הודו כבר ב-1987 שידעו ששיטת הפל-קל מסוכנת, אך לא עשו דבר כדי לפרסם את הנושא או להביא להפסקת הבנייה על-פי שיטה זו. בתגובה הגיש הטכניון בקשה לבית המשפט, לצרף את לשכת המהנדסים כנתבעת במשפט, אך המהנדסים מסרבים לראות את עצמם כחלק מהפרשה.

לדברי כהן-קגן, לדעת המהנדסים התנהלות הטכניון נגד לשכת המהנדסים ונגד בוגרי הטכניון אינה הולמת את הטכניון, במיוחד לאור העובדה שמהנדסי הלשכה היו הראשונים להתריע נגד שיטת הפל-קל, וזאת בניגוד להמלצות מוסדות הטכניון לפיהן ניתן להשתמש בשיטה זו.

באסון ורסאי ב-2001, נהרגו 23 אורחי חתונה ונפצעו 356 אחרים. שופט בית משפט השלום בירושלים, חיים לי-רן, הרשיע את בעלי האולם, על כך שיכלו למנוע את האסון, אם היו מזמינים מהנדס שיבדוק שקע ברצפת האולם שהופיע חודשיים לפני הקריסה.

הטכניון הודיע בתגובה שהוא מסרב להתייחס לנושאים הנדונים בבית המשפט.