מע"ץ פרסמה מכרז לכביש 3 (ירושלים-ב"ש) בהיקף של 200 מיליון שקל. מע"ץ לא פירסמה מכרז בהיקף כספי כה גדול, כבר 3 שנים.
מדובר בעבודות בקטע בין נחשון לשערי אברהם לאורך 15 ק"מ. העבודות כוללות בין היתר עבודות עפר מקדימות, גישור והרחבת הכביש ל-4 נתיבים לכל כיוון. בנוסף, העבודה כוללת גם הסדרת הצמתים והיא תימשך שנתיים וחצי.
מכרז זה הוא השני לאותו קטע כביש, לאחר שהמכרז הראשון בוטל לפני 8 חודשים. במכרז הראשון לביצוע העבודות ולסלילת הכביש ככביש בטון, זכתה שפיר הנדסה. הצעתה של שפיר היתה 120 מיליון שקל.
במע"ץ החליטו לבטל את זכייתה של שפיר במכרז, בנימוק כי הצעתה יקרה. אומדן מע"ץ לעלות העבודות היה 100 מיליון שקל.
מע"ץ החדשה החליטה לא לסלול כבישי בטון, בעיקר בשל עלותם היקרה. למרות זאת, עלות האחזקה של כבישי בטון נחשבת לנמוכה מעלות האחזקה של כבישי אספלט, כך שלאורך 25 שנים כבישי הבטון מוכחים כזולים יותר.
במסגרת תוכנית העבודה ל-2005 לא צפויים להתפרסם עוד מכרזים גדולים. תקציב הפיתוח של מע"ץ ב-2005 הוא 700 מיליון שקל מתוך תקציב כללי של 1.565 מיליארד שקל.
מנכ"ל מע"ץ, אלכס ויזניצ'ר, אמר: "מדובר בכביש בעל תרומה משמעותית לרשת הארצית שיגדיל הנגישות בכביש 6". לדבריו, העובדה שמדובר גם בכביש שמוכן סטטוטורית וגם בכביש אדום, הביאו את מע"ץ לפרסם מכרז דווקא לכביש זה.
במע"ץ אומרים, כי ביטול החוזה מול שפיר, נעשה לאחר בדיקה משפטית שקבעה כי לשפיר לא תתקיים עילת תביעה נגד מע"ץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.