המחוזית: לשקול שוב המגדלים בפ"ת

המקומית הגישה תוכנית לארבעה בנייני מגורים בני 26 קומות במרכז העיר

הוועדה המחוזית מרכז הודיעה לוועדה המקומית פ"ת, שתשוב ותדון בתוכנית להחייאת מרכז העיר רק לאחר שיוכנסו בה שינויים ולאחר שיוגשו לה חלופות תכנון שונות.

המקומית פתח תקווה הגישה למחוזית תוכנית המשתרעת על 31.5 דונם במרכז העיר, בין הרחובות חובבי ציון, מונטיפיורי והברון הירש, בסמוך לשוק העירוני. בתוכנית, שתכנן אדריכל רפי רייש, שימור מספר מבנים היסטוריים ובניית ארבעה בנייני מגורים בגובה 26 קומות ובהם 495 יחידות דיור, בצפיפות של 40 יחידות לדונם, וכן שצ"פ בשטח 3 דונם. כיום בנויים באיזור מבנים ישנים בגובה של קומה עד ארבע קומות. זכויות הבנייה במקום הן של 125%, כולל קומה מסחרית.

המחוזית הודיעה למקומית, שהיא אמנם מייחסת חשיבות רבה לתוכנית, אך היא מעלה ספק באשר לשאלה האם בניית מגדלים היא הפתרון הסביר לאיזור, בו קימות תוכניות נוספות, בין השאר תוכנית השוק, הסמוכה לתוכנית זו, המציעה מבנה רב תכליתי למסחר ושני מגדלי מגורים בגובה 22 קומות ובהן 245 יחידות דיור, וכן תוכנית נוספת לבניית מגדל ובו 18 קומות.

הוועדה הדגישה, שהיא מבססת את השקפתה בעניין זה על עבודה שהכין משרד הפנים בנושא הבנייה לגובה, ממנה עולה, שסגנון בנייה זה מתאים דווקא לאזורים מבוססים ולאוכלוסיה שיכולה לשאת בעלויות בנייה גבוהות. לא רק זאת, לדעת הוועדה מרכז העיר סובל ממחסור חמור בשטחים פתוחים ירוקים. התוכנית אמנם מציעה שצ"פ בשטח של שלושה דונם, אך לדעת המחוזית יש צורך בשצ"פ בשטח תשעה דונם לפחות.