הוועדה המחוזית דרום אישרה הקמת איזור תעסוקה פנאי ונופש בהשקעה של 50 מיליון דולר על 4,300 דונם בצומת שוקת

בשלב ראשון יפותח מתחם מקרקעין של 1500 דונם * 2,800 דונם נוספים יפותחו בהתאם למכירות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז הדרום, בראשות דודו כהן, החליטה להפקיד את התוכנית להקמת איזור תעסוקה ונופש בצומת שוקת, צפונית-מזרחית לבאר-שבע. במסגרת הפרויקט יוקמו איזורי תעסוקה, פנאי ונופש בהשקעה הנאמדת ב-50 מיליון דולר.

מדובר במתחם מקרקעין של 4,300 דונם. האיזור כולל שטחי מסחר, תעסוקה, שירותי דרך, תיירות ונופש פעיל כיוון שהאיזור כולל בעיקר מרחבים פתוחים, גדולים במיוחד. בסמוך לצומת שוקת מתוכנן מחלף של כביש 6, ולא הרחק ממנו עובר תוואי מסילה של רכבת ישראל.

צומת שוקת הוא נקודת המפגש בין כביש מס' 60 באר-שבע-חברון וכביש מס' 31 להבים-ערד, ומהווה נקודת מפגש מרכזית בין האוכלוסייה היהודית לאוכלוסייה הבדואית. לצורך קידום הפרויקט, הוחלט בין ארבע רשויות מקומיות ובכללן המועצה האזורית בני שמעון, והיישובים מיתר, חורה, ולקיה, על הקמת מינהלת משותפת. ראש מועצת מיתר, סולומון כהן, נבחר על-ידי השותפים ליו"ר המינהלת.

במסגרת ההליכים המקדימים להקמת הפרויקט, נחתם הסכם הקובע, כי 75% מהשטח הינו בתחום המועצה האיזורית בני שמעון ו-25% בתחום היישוב מיתר. בהתאם לסיכום, תחזיק בני שמעון ברוב האחוזים והיתרה תחולק באופן שווה בין הישובים מיתר, חורה ולקיה. החלוקה התקבלה הודות להסכמתו של ראש המועצה האיזורית בני שמעון, משה פאול. פאול ששווה את חלקם של הישובים חורה ולקיה בפרויקט על חשבון המועצה האיזורית בני שמעון, במטרה לצמצם פערים בין האוכלוסיות ולהביא לשוויון זכויות.

על-פי החלטת הוועדה, בשלב ראשון של הפרויקט, יפותח מתחם מקרקעין של 1500 דונם, ובהמשך, על-פי קצב המכירות, יפותחו שאר השטחים. כהן, יוזם התוכנית, מסר היום (ד') ל"גלובס", כי בעוד כשבועיים יפגש עם שר התמ"ת אהוד אולמרט, ועם מנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, יעקב אפרתי, על מנת לגייס את התקציבים הדרושים לביצוע התשתיות.