ארסוף: העליון הוציא צו על תנאי נגד התמ"מ

לטענת העותרים, בעלי קרקע פרטית, תוכנית המתאר המחוזית מגדירה את האזור כשטח ציבורי וגן לאומי, בעוד שהיא מאפשרת את הבנייה במתחם תעש וביישובים כפריים סמוכים

בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי בעתירת בעלי קרקעות במתחם ארסוף נגד תוכנית המתאר המחוזית תמ"מ 3/21 של מחוז המרכז. לטענת העותרים, בעלי קרקע פרטית, תוכנית המתאר המחוזית מגדירה את האזור כשטח ציבורי וגן לאומי, בעוד שהיא מאפשרת את הבנייה במתחם תעש וביישובים כפריים סמוכים.

בעלי הקרקעות דורשים לתקן אפליה רבת השנים, לחלק את נטל הייעוד הציבורי בינם לבין המדינה, וליעד את השטח כמתחם לפיתוח עירוני תוך שמירת אופי האזור. בעלי הקרקע, ביניהם יעל דין, ח"כ אפרים סנה, בני בגין ואחרים, הגישו התנגדות לתוכנית המתאר, אך זו נדחתה.

מתחם ארסוף, בשטח של 1,400 דונם, משתרע בין שטחי תעש לשעבר ומתחם האנטנות בהרצליה ועד לקיבוץ שפיים. את העתירות הגישו עו"ד שמואל לכנר ממשרד נשיץ ברנדס, ועו"ד יהושוע דיאמנט.

עוד טוענים התושבים, שמשך שנים הוסבר להם שלא ניתן לבנות במקום בשל קרבת מתקן תעש. עתה, משנסגר המתקן, התברר שהמדינה מתכננת בנייה על מתחם זה. לטענתם, לנגד עיני המדינה עומד שיקול אחד ויחיד: העשרת קופתה על חשבון פיתוחן של קרקעות בבעלות פרטית.

בעתירה מודגש, שהעותרים לא יכולים לקבל הסברים של צורך בריאה ירוקה, כשהצורך משתנה בהתאם לזהות המבקש. לדעתם, שיקולים של צדק חלוקתי ותכנוני מצדיקים ששטחי מתחמי ארסוף ותעש יאוחדו ויחולקו מחדש.