דלק מוטורס בונה בלי היתר: המחוזית מרכז פרסמה צו הפסקה מינהלי נגדה

בונה 9,000 מ"ר ליד המרכז הלוגיסטי שלה בצריפין * גיל אגמון: "לא מבוצעות כל עבודות בנייה"

הוועדה המחוזית מרכז פרסמה צו הפסקה מינהלי נגד חברת דלק מוטורס, הבונה מבנה בסמוך למרכז הלוגיסטי שלה באיזור התעשייה צריפין. כך נודע ל"גלובס". המבנה הוא על שטח שבתחום הוועדה המקומית לודים.

צו ההפסקה הוצא לאחר שהתברר שדלק מוטורס בונה את המבנה, 2 קומות בשטח כולל של 9,000 מ"ר, ללא היתר בנייה. מצו ההפסקה, החתום על-ידי מתכנן המחוז, האדריכל דורון דרוקמן, עולה שדלק החלה בבניית קירות המבנה. בעקבות פרסום הצו הפסיקה דלק מוטורס את הבנייה במקום.

בדרך כלל הסמכות להוציא צווי הפסקה מינהליים נתונה בידי הוועדה המקומית. במקרה זה בחרה הוועדה המחוזית להפקיע את הטיפול מידי הוועדה המקומית בשל ההיקף הגדול של העבירה.

במקביל בודקת הוועדה המחוזית האם המבנה הלוגיטסי שבנתה דלק, המשמש למשרדים ולאחסנה של מכוניות, נבנה על-פי ההיתר שניתן לו.

מאגף האכיפה במחוז המרכז נמסר, שלמרבה הצער מדובר בתופעה שכיחה, לפיה גם חברות גדולות אינן נרתעות מלבנות גם כשאין בידן היתר בנייה. לטענתה, הסיבה לכך היא העונשים הקלים שמטיל החוק על עברייני הבנייה, עונשים שאינם מרתיעים.

מנכ"ל דלק מוטורס, גיל אגמון, אמר בתגובה, שהצו תמוה ומוזר, שכן במקום אליו מתייחס הצו לא מבוצעות כל עבודות בנייה. עוד אומר אגמון, שמוזר שהוועדות המקומית והמחוזית, לא פועלות לקיים דיונים מתחייבים לבקשות להיתר, במועדים שבחוק.

לדבריו, דלק מוטורס נאלצה לפנות לוועדת ערר כדי לכבד את הוראות החוק.