קניון קרית אונו: אזורים תבנה 16 אלף מ"ר מסחר, ומעליהם בניין משרדים של 11 אלף מ"ר

חברת אזורים, הבונה את קניון קרית אונו, החלה לאחרונה בבניית השלב השני של הקניון. לאחרונה הסתיים שלב א', הכולל 7,500 מ"ר בנוי, המחולקים ל-37 חנויות

חברת אזורים, הבונה את קניון קרית אונו, החלה לאחרונה בבניית השלב השני של הקניון. לאחרונה הסתיים שלב א', הכולל 7,500 מ"ר בנוי, המחולקים ל-37 חנויות, ביניהן שטח מסחר עבור סופרמרקט בן 2,000 מ"ר וארבעה אולמות קולנוע. מעל שטחי המסחר והחניון התת-קרקעי, הכולל ארבע קומות מרתף, מתנשא בניין משרדים בשטח בנוי של 11 אלף מ"ר.

בשלב ב' ייבנו 16 אלף מ"ר שטחי מסחר המחולקים ל-110 חנויות, ומעליהם בניין משרדים בשטח של 11 אלף מ"ר. כמו כן, ייבנה חניון תת-קרקעי בן 5 קומות מרתף. התחלת הבנייה של שלב ב' התאפשרה רק לאחר הריסת 29 חנויות ישנות, אשר היו במתחם ב-30 השנים האחרונות.

קניון קרית אונו נבנה בשיטה של שילוב שטחי המסחר הישן באלו החדשים. חנות אשר היתה ממוקמת בנקודה מסוימת נבנתה באותה נקודה בקומפלקס החדש.

עו"ד יהושע באום, מי שליווה את הפרויקט מראשיתו, וכיום משמש כיועץ לחברת אזורים, מספר על חבלי הלידה של התוכנית: "בשנת 1997 אישרנו את התוכנית, ללא כל התנגדות, הן בוועדה המקומית והן בוועדה המחוזית. העברנו את התוכנית בזמן שיא ובהסכמת כל הדיירים.

"לאחר אישור התב"ע, ניהלנו מו"מ ארוך ומייגע עם ועד התושבים, אשר היה מיוצג ע"י עו"ד יוסי הדס. המו"מ נסוב תחת עיקרון אחד - מ"ר תמורת מ"ר. בעלי החנויות במתחם טענו, כי הכנסת חנויות נוספות למתחם יביא לקריסתם הכלכלית, ואנו הצלחנו למצוא פתרון לבעיה זו, באמצעות רישום החנות החדשה בטאבו ע"ש הדייר, באופן שיוכל לנהוג בה כמנהג בעלים, בכפוף לשמירה על תקנון הבית ותשלום דמי ניהול. בנוסף, לבעל החנות עמדה האפשרות להשכיר לחברת אזורים את החנות שלו, בחוזה לתקופה של 20 שנה, בדמי שכירות אטרקטיביים עם אופציות יציאה".

אפשרות שלישית שעמדה לבעל הנכס היתה, שחברת אזורים תנהל עבורו את הנכס, תמורת דמי ניהול של 5%.

באום: "כבכל פרויקט, המשלב אנשים פרטיים וחברות, גם במקרה זה נתקלנו בשני יהודים עקשנים, אשר ניסו לקבל מחברת אזורים ככל שידם משגת. אחד היה בעל דוכן פלאפל הממוקם במרכז המתחם. בסופו של דבר נאלצנו להתפשר עימו. השני הנו בעל מספרה קטנה, הממוקמת בחלק הצפוני של המתחם, עימו אנו מנהלים דיונים משפטיים. לאחרונה החלטנו שפשוט נוציא אותו מהפרויקט באופן שהמספרה תישאר מחוץ למתחם הקניון. זה אפשרי מבחינה תכנונית, ולהערכתי כך ננהג".