נפתח קניון גבעתיים: יניב ארנונה של 6 מיליון שקל; משתרע על 17 דונם

מחלוקת בין הבעלים לעירייה על פתיחתו בשבת; צפוי להניב פדיון חודשי בסכום של 15 מיליון דולר

קניון גבעתיים, הנמצא בבעלות שיכון עובדים - 50%, חברות הביטוח הפניקס - 25%, וכלל - 25%, מושק בימים אלה. הקניון החדש משתרע על שטח של 17 דונם בפינת הרחובות דרך רבין-ויצמן בגבעתיים, בשטח שנודע בכינויו כ"שטח 9".

על-פי הערכות הבעלים, הקניון צפוי להניב פדיון חודשי של 15 מיליון דולר, לפי 700 דולר למ"ר. הקניון צפוי להניב לעיריית גבעתיים תשלומי ארנונה של 6 מיליון שקל בשנה.

לטענת ראש עיריית גבעתיים, אפי שטנצלר, התכנון המקורי לשטחי מסחר בשכונה היה 35 אלף מ"ר והקניון מהווה חלופה ראויה יותר עבור בעלי העסקים באיזור. עוד הבטיח שטנצלר, כי על-פי חוקי העזר של העירייה, הקניון לא ייפתח בשבת, למעט בתי הקולנוע, מסעדות ובתי הקפה וזאת בכדי להקל על בתי העסק השכנים הסגורים בשבת.

מנכ"ל שיכון עובדים, אורי שני, המודע לתחרות עם קניון "ארנה" בהרצליה פיתוח, אמר מנגד, כי הנהלת הקניון תרשה את פתיחת החנויות בשבת. לדבריו, "אנו נאפשר את פתיחת החנויות בשבת ובעלי החנויות ישקלו האם כדאי להם לפתוח את החנויות בשבת ולהסתכן בתשלום קנס".

שטחי המסחר מתפרסים על פני שלוש קומות וכוללים 131 חנויות ומעליהם 2 קומות משרדים. בקומת המשרדים שבעה אולמות קולנוע מרשת רב-חן, ומכון כושר של הולמס פלייס, בשטח של 2,300 מ"ר.

בקניון, שטחי מסחר ומשרדים בהיקף של 22 אלף מ"ר ושטחים ציבוריים פנימיים בשטח של 19 אלף מ"ר. שטחו הכולל של הקניון הוא 90 אלף מ"ר ברוטו, כולל 1,250 חניות חינם בשלושה מפלסים תת-קרקעיים.

שיכון עובדים מכרה לפני שנה מחצית מהקניון לחברות הביטוח כלל ופניקס תמורת 50 מיליון דולר.