פרויקט מגדלי נוף ישונה בעקבות מסמך המדיניות החדש של מרכז הכרמל

אמור לכלול תוספת מאות יח"ד מעל מלון נוף בכרמל, בגובה החורג מהמגבלות החדשות

"קורבן" נוסף למדיניות החדשה של הבנייה לגובה במרכז הכרמל בחיפה עשוי להיות פרויקט "מגדלי נוף" שבשדרות הנשיא. הפרויקט קודם עד לפני כשנה וחצי על-ידי קבוצת פלד-גבעוני, אך כאשר זו נקלעה לקשיים, עבר הפרויקט לידי מנהל מיוחד של בית המשפט. מדובר בפרויקט שאמור לקום מעל מלון נוף בחיפה, שגם הוא היה בבעלות קבוצת פלד-גבעוני. הפרויקט והמלון נמצאים באחריות המנהל המיוחד עו"ד שלום וואנו.

הפרויקט, שאמור היה לכלול מאות יח"ד מעל המלון, אינו מתיישב עם מסמך המדיניות של מרכז הכרמל, עליו החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. על פי מסמך זה, שקודם על ידי ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אסור לבנות יותר מ-11 קומות באיזור הכרמל. כזכור, החליט באחרונה גד זאבי להסיר את תוכניתו להקים מגדלי מגורים בגובה החורג ממגבלה זו, ובכוונתו להגיש לוועדה המחוזית חיפה תוכנית של מגדלים בגובה נמוך יותר.

המנהל המיוחד של מגדלי נוף הודיע לוועדה המחוזית, כי הוא מבקש לדחות את הדיון בתוכנית, שאמור היה להיערך לפני מספר ימים, וזאת על מנת שיוכל ללמוד את מסמך המדיניות. הוועדה המחוזית קיבלה את הבקשה, והחליטה להסיר את התוכנית מסדר היום ולשוב ולדון בה אחרי שהמנהל המיוחד יודיע שהתוכנית מוכנה לדיון, או, לחילופין, אחרי שתוצג תוכנית חלופית.

התב"ע של החלקה מאפשרת להקים רק אזור מלונאות ונופש, והיזמים פנו עוד לפני מספר שנים לוועדה המחוזית ובקשו לאפשר את הקמת קומות המגורים מעל למלון נוף. זאת, בשילוב עם הטיילת הממוקמת ברחוב יפה נוף.

בכרמל תוכננו בשנים האחרונות עוד פרויקטים לגובה החורג מ-11 קומות, כמו פרויקט אורנים, שהוא פרויקט מגורים. לפי הערכות, גם פרויקט מגדלי נוף וגם פרויקט אורנים ילכו בעקבות הפרויקט של זאבי - ויגישו תוכניות מחודשות לוועדה, במסגרתן תתאפשר להם בנייה בגובה נמוך יותר. יצוין, כי גד זאבי איים לתבוע את עיריית חיפה על השינוי החד במדיניותה, אך חזר בו. המדיניות החדשה יושמה לפני כשנה וחצי, כאשר יהב נכנס לתפקיד ראש העיר. ראש העיר הקודם, עמרם מצנע, עודד בנייה לגובה רב באזור הכרמל ובאזורים אחרים בעיר.