יבנה: הממשלה אישרה הקצאה של 3.2 מיליון שקל לתוכנית חידוש השכונות הוותיקות

במסגרת פרויקט התחדשות עירונית יחודש מתחם האלון ומתחם הכלנית-שושנים

עיריית יבנה מקדמת תוכנית להתחדשות עירונית בשני מתחמים בשכונות הוותיקות בעיר. לאחרונה אישרה הממשלה את תוכניות העירייה הכוללות את מתחם האלון (רחובות האלון והאקליפטוס), שבשכונת רמות ויצמן ואת מתחם הכלנית-שושנים בשכונת נאות אשכול.

מתחם האלון ממוקם לאורכו של נחל יבנה, הנמצא בראשיתו של פרויקט הסדרה ופיתוח. במתחם זה 164 יחידות דיור צמודות קרקע ומבנים בני 2 קומות. הבינוי החדש המוצע כולל בניית 912 יחידות דיור, בשטח ממוצע של 110 מ"ר לדירה, בבניינים עד 12 קומות. מתחם הכלנית-שושנים ממוקם משני צידיו של רחוב אבוחצירא (בין רחוב הדרור ורחוב שבזי) וכולל מבנים דו-משפחתיים צמודי קרקע ובנייני מגורים דו-קומתיים בני 8 ו-12 יחידות כל אחד (סה"כ 88 דירות). הבינוי החדש המוצע כולל 432 דירות, בשטח ממוצע של 110 מ"ר לדירה, בבניינים בני 12 קומות וכן שטחים ירוקים נרחבים בסביבת המגורים.

עיריית יבנה מוסרת, כי במקביל, בשיחה שקיים לאחרונה ראש העיר, צבי גוב-ארי, עם שר הבינוי והשיכון, ח"כ יצחק הרצוג, הועלתה הצעה לבחינה מחדש של הכללת שכונת נאות שז"ר כמתחם נוסף בתוכנית התחדשות עירונית או לחלופין פינוי-בינוי.

בנוסף, לתוכנית זו, עיריית יבנה מקדמת תוכנית פינוי-בינוי נוספת בפרויקט שיכון חיסכון, שבשכונת נאות אשכול. התוכנית כוללת בינוי של 330 דירות במקום 96 דירות קיימות וכן כ-2,000 מ"ר שטחי מסחר.

גוב-ארי הוסיף: "גם לתושבים וגם לעירייה אינטרס לבנות את השכונות הללו בצורה מודרנית והצעדים כולם ייעשו בתיאום מלא עם התושבים ובהסכמתם".