בקשה לצו מניעה זמני נגד פינוי השוק הסיטונאי בת"א

7 בעלי עסקים בשוק הסיטונאי בת"א, בעלי מניות בחברה המנהלת את השוק, הגישו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה לצו מניעה זמני, המונע את פינויים לשוק החליפי בצריפין. הפינוי אמור להיעשות בהתאם לתב"ע המייעדת את מתחם השוק בת"א למגורים, מסחר ועסקים.

לטענתם, בכוונת חברת השוק ועיריית ת"א לגרום לפינוי השוק בלא שיובטח מקומם בשוק החליפי בצריפין, כפי שנקבע בעקרונותיו של הסכם הפינוי ו/או בהסכמות שהושגו לצורך אישורו.

עוד טוענים המבקשים, כי לצורך שינוי ייעודם של המקרקעין ותכנונם מחדש נוטלת על עצמה חברת השוק התחייבויות רבות אשר אינן מובאות לידיעתם ו/או אישורם של כלל בעלי המניות.

עוד הם טוענים, כי כל פעולותיה של החברה המנהלת מונעות על-ידי תנובה בעלת השליטה בה, הפועלת בניגוד אינטרסים על-פי טובתה ולא על-פי טובת החברה.

לטענת המבקשים, חברת השוק פועלת בלא סמכות ו/או תוך חריגה מסמכות כאשר יש בהחלטותיה כדי לפגוע באופן מהותי בעיסוקם ובפרנסתם של המבקשים, ולקפחם כבעלי מניות מיעוט בחברת השוק.

עוד נטען, כי חברת השוק חריגה מההסמכה שניתנה לה על-ידי בעלי מניותיה, להגיע להסכם על פינוי השוק בכפוף לפינויו לשוק קבוע, וקבעה כי הפינוי ייעשה לשוק זמני בצריפין.

בתיק העיקרי מתבקש בית המשפט לחייב את תנובה לרכוש את חלקם של המבקשים בחברה המנהלת במחיר ראוי והוגן.

טרם התקבלה תגובה. (ה.פ 490/05)