לשכת היועמ"ש מתרה ברוכברגר: אין מקום להתערבותך באכיפת חוקי תכנון ובנייה

רוכברגר צוטט בעיתון מותח ביקורת על הגשת כתב אישום נגד גליל ים בשל בנייה ללא היתר

לשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שלחה בשבוע שעבר מכתב חריף לראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, באשר לדברים שאמר רוכברגר ושצוטטו בעיתון המקומי "קול ברמה".

בין השאר צוטט רוכברגר אומר, לגבי כתב אישום שהגישה התובעת העירונית של העירייה נגד קיבוץ גליל ים בשל בנייה ללא היתר: "הגשת כתב האישום מעלה ריח מסריח וטעם רע, ונועדה רק כדי להכשיל אותי ... אם הייתי נותן הוראה לא להגיש כתב אישום נגד הקיבוץ היו אומרים שקניתי אותם בשביל ההצבעה... לא ברור לי למה להגיש נגדם כתב אישום כאשר אפשר להסדיר את הנושא בדרך טובה...".

המשנה ליועמ"ש כותב לרוכברגר, כי עצמאות התביעה הפלילית היא יסוד של מערכת המשפט ואין מקום לכל מעורבות שלו או של נבחר אחר בהליך הפלילי או לניסיון להשפיע על שיקול דעת גורמי אכיפת החוק. כן הובהר, כי התובעים בוועדות המקומיות לתכנון ובנייה פועלים ע"פ הסמכה מהיועמ"ש, וככאלה הם חייבים לפעול מתוך אי תלות מקצועית. עוד נאמר במכתב: "אין לקבל כל ניסיון מצד נבחרי ציבור להפעיל לחץ, לאיים או לנקוט בסנקציות כנגד הגורמים המופקדים על אכיפת דיני התכנון והבנייה...".

רוכברגר אמר בתגובה למכתב, כי הוא איננו נוהג להתערב כלל בהגשת כתבי אישום, אלא רק מבקש לדעת על עצם הגשתם. כמו כן, חלק מהציטוטים שהובאו במקומון אינם נכונים. בעניין גליל ים אמר, כי הקיבוץ בנה מספר מבנים ללא היתרים, והמינהל פנה וביקש להסדירם ולהוציא היתרים כשמתאפשר. כעת מכשירה הוועדה המרחבית, הכוללת את גליל ים ושרוכברגר עומד בראשה, מבנה אחר מבנה.