עיריית ת"א תבצע עבודות תשתיות ובינוי ציבורי ב-600 מיליון ש' ב-2005

תטפל ב-151 פרויקטי תשתיות ו-45 פרויקטי בינוי ציבורי * בתוכנית בניית גשרים, מחלפים, שיקום רחובות ועוד * תתחייב על לו"ז העבודות בפני הציבור

עיריית תל-אביב תבצע ב-2005 עבודות תשתיות ובינוי ציבורי בהיקף של 600 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". מתוכנית העבודה עולה, כי העירייה תטפל ב-196 פרויקטים, 151 פרויקטים בתחום של תשתיות ו-45 פרויקטים בתחום של בינוי ציבורי.

את התקציב יממנו במשותף עיריית תל-אביב, נתיבי איילון, והחברות עירוניות אחוזת חוף וחלמיש.

רוב הפרויקטים הם פרויקטים חדשים שעבודתם מתבצעת החל מ-2005, 24 פרויקטים הם המשכיים מ-2004.

תוכנית העובדה לפיתוח תשתיות, שהוכנה על-ידי מנהל מינהל בינוי ותשתיות בעיריית תל-אביב, ד"ר בני מאור, מבוססת על מספר חלקים: עבודות להקמת גשרים, מחלפים וכבישים מהירים, שיקום רחובות, פיתוח שכונות חדשות, גינון, מבנה ציבור, חופים ושווקים.

בעבודות הגישור מתוכננת בנייה של שני גשרים חדשים: גשר מבצע קדש וגשר ראש ציפור, הרחבת גשר מוזס ושיקום של 5 גשרים ברחבי העיר.

במסגרת העבודות להקמת מחלפים מבוצעת עבודות הקמה במחלף לה-גארדיה, וולנברג-שטרית וצומת גלילות, וכן מתבצעות עבודות הרחבה באיילון בקטע המרכזי לכיוון דרום.

תוכנית העבודה שמה דגש על שיקום רחובות וכבישים. ב-2005 ישוקמו 114 קטעי רחובות בעיר, ב-60 מהכבישים השיקום כולל גם החלפת תשתיות תת-קרקעיות.

מאור אמר ל"גלובס" שהבעיה הגדולה של תל-אביב נובעת מכך שהרחובות לא מצליחים להכיל מקום לכל המשתמשים, לחניה, לתנועה של כלי רכב, להולכי רגל ולנוסעי אופניים. שיקום הכבישים בא במטרה לאפשר מקום לכל אחד ממשתמשי הדרך, אמר.

העבודות יכללו הרחבת הרחוב ושינוי בחתך הכביש כך שיתאפשר מקום לחניה מוסדרת מבלי שבעלי רכבים יעלו על מדרכות. יותקנו עמודי חסימה שלא יאפשרו עלייה למדרכות ובחלק מהרחובות, בהם זה יתאפשר, יוקמו מסלולים לרוכבי אופניים, ציין.

מאור מוסיף, כי בבסיס התוכנית עמדה התפיסה כי יש להתחייב בפני הציבור על לו"ז של תחילה וסיום העבודות. לדבריו, בתוך מספר ימים תפורסם באתר האינטרנט של העירייה רשימת העבודות, עפ"י רחובות ולו"ז, כדי ליידע מראש את התושבים על העבודות העומדות להתבצע.

מאור מדגיש, כי בעירייה התקבלה החלטה עקרונית לרכז את העבודות בצירים, כך שלא יקרה מצב שבו תתבצע עבודה באותו ציר מספר פעמים בזמנים שונים.

במארס החלה העירייה בביצוע 14 פרויקטים לשיקום רחובות. כך למשל שיקום רחוב וינגייט מרחוב יגאל אלון לרחוב לוחמי גליפולי, בעלות של 2.45 מיליון שקל. את העבודות לביצוע החלפת קווי ביוב ומים מבצעת חברת מילגם ואת עבודות התשתית מבצעת שפיר.

פרויקט שיקום נוסף הוא ברחוב זלטופולסקי. חברת ערן ליבני מבצעת את עבודות התשתיות, 1.85 מיליון שקל, ועבודות הביוב והמים מבוצעות על-ידי חברת י.א.ד.יב בעלות של 830 אלף שקל.

חברת דרכים מבצעת שיקום מדרכות לאורך רחוב אנסקי בעלות של 300 אלף שקל ושיקום המדרכות ברחוב מקווה ישראל בעלות של 450 אלף שקל. חברת זילברברג מבצעת את שיקום רחוב בורלא ב-700 אלף שקל ואת שיקום המדרכות מבצעת בקטע זה חברת ת.ע.ן.

במאי צפויה העירייה להתחיל עבודות ברחובות בני אפרים, בורוכוב, הרברט סמואל, שדרות וושינגטון ועוד.

מאור מציין כי ראש העירייה, רון חולדאי, החליט על שיקום תשתיות הכבישים והרחובות ולכן הקצאת המשאבים עולה מידי שנה.

עבודה שהכינה חברת יריב הנדסה אזרחית עבור עיריית ת"א, מעלה כי רמת השירות הממוצעת בכבישים בתל-אביב הוגדרה כטובה. הדו"ח מגדיר מדד המכונה PCI, ציון ממוצע של הכביש בסקלה שבין 0 ל-100, 100 הוא כביש חדש.

PCI ברמת הכבישים בתל-אביב היתה 71 בשנת 2003, עלייה של 5 נקודות ביחס ל-2002, בחמש השנים האחרונות נרשמה מגמת שיפור רצופה. ב-1990-1998, לעומת זאת, הייתה מגמת הידרדרות בתשתיות הכבישים.

העיר כוללת 2,232 רחובות באורך של 615 ק"מ ובשטח של 5.69 מיליון מ"ר. 116 ק"מ מכלל הרחובות הם רחובות דו-מסלוליים, רמת הביצועים (ה-PCI) של רשת הכבישים עדיין אינה תואמת את הנדרש מרשת מיסעות עירוניות.

עיריית תל-אביב הגדירה את הרחובות החשובים ביותר בהם רמת ה-PCI הממוצעת היא 83. אבן גבירול, אלנבי, בן-יהודה, המלך ג'ורג', הם ברמה טובה מאוד.

הרחובות ירקון, הרברט סמואל, יפת, ירושלים ושנקין הם רחובות שבהם מומלץ לבצע אחזקה ושיקום דבר שיביא את רמתם ל-97. ההשקעה הנדרשת לשיקום רחובות אלה היא 6.5 מיליון שקל.

אתר האינטרנט העירוני: www.tel-aviv.gov.il