תוך 4 חודשים: מכרז לשיקום במפרץ חיפה

המכרז יהיה למתחם הרחובות השיש-העמלים-חלוצי התעשיה בהשקעה של 20 מיליון שקל בשיטת ה-PFI

מכרז לשיקום ופיתוח תשתיות במפרץ חיפה יפורסם תוך 4 חודשים. המכרז יהיה למתחם הרחובות השיש-העמלים-חלוצי התעשיה בהשקעה של 20 מיליון שקל בשיטת ה-PFI (מימון חיצוני). יו"ר סניף חיפה והצפון של התאחדות התעשיינים ומנכ"ל משותף במנעמים, ליאורה בירנהק, תוביל את המהלך.

בפגישה שנערכה עם מ"מ ראש עיריית חיפה, עו"ד משה רוזנברג, אמרה בירנהק כי ההזנחה במפרץ חיפה מבריחה את התעשיינים למרכז ולצפון. לדבריה, ב-5 השנים האחרונות יותר מ-50 מפעלים עברו ממפרץ חיפה לאיזורי פיתוח בצפון.

במפגש תעשיינים עם מ"מ ראש העיר חיפה, עו"ד משה רוזנברג, הוחלט על הקמת פורום תעשייני מפרץ חיפה, הכולל כ-30 מנציגי המפעלים באזור המפרץ.

"תעשיינים גדולים באיזור מפרץ חיפה מתביישים להביא אורחים וקניינים מחו"ל שיראו עד כמה המצב מוזנח ומתחת לכל ביקורת. מצב אזורי התעשייה במפרץ חיפה כיום חמור, קיימת תופעה של פריצות וגניבות מהמפעלים, הכבישים מלאי מהמורות ומוצפים במים בחורף, התאורה דלה ביותר והשילוט מוזנח", אומרת בירנהק.

בירנהרק מציינת כי תוכניתה הקיימת של עיריית חיפה לשיקום המפרץ היא חלקית בלבד, ותשקם רק חלק קטן מאיזור התעשייה במפרץ. "כדי להפוך איזור זה לפארק תעשייתי אחד גדול, תידרש השקעה של 100-150 מיליון שקל עד שנת 2015", הוסיפה.

לטענת התעשיינים, המפעלים במפרץ חיפה משלמים היום כ-20% מכלל מיסי הארנונה שגובה העירייה בשנה, בהיקף כ-150 -200 מיליון שקל, כך שהמשך מגמת הנטישה יהפוך את חיפה לעיר ענייה, ללא תשתית תעשייתית שתאבד עד מהרה את מעמדה כבירת הצפון.

באיזור מפרץ חיפה פועלים 80 מפעלים, בעיקר בתחומי מתכת, חשמל, כימיה ומזון.