קרית שמונה: הוועדה המחוזית אימצה את תוכנית המתאר "בתפישה חדשה"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז צפון אימצה את תוכנית המתאר החדשה לשנת 2020 לקרית שמונה, והחלה לקדמה בהליכים הסטטוטוריים. לדברי מתכנן המחוז אלכס שפול, מדובר בתוכנית מהפכנית, שכן לראשונה נוגעת התוכנית הן בפיתוח והרחבת העיר, והן בהשקעות במרקם הקיים.

שפול: "תוכניות המתאר שאושרו עד כה כללו התייחסות רק לפיתוח החדש, ובפועל ברב המקומות, גם בארץ וגם בעולם, השכבות החזקות עזבו את המרקמים הקיימים ועברו להתגורר בהרחבות. עובדה זו יצרה בעיה חברתית קשה במרכזי הערים, שהיתה לה השלכה על תפקוד העיר כולה".

לדבריו, התפישה החדשה, לפיה תוכננה תוכנית המתאר של קרית שמונה, היא מהפכנית שכן היא הביאה את משרדי הממשלה להכרה שאין טעם לפתח חדש מבלי לדאוג לישן. שפול: "משרד האוצר נותן אור ירוק לתוכניות מתאר לפי מספר היחידות שהן כוללות. הפעם, הוועדה המחוזית צפון דרשה שמכל תקציב שיאושר לפיתוח ייגרע אחוז מסוים לטובת שיפור ושימור הקיים. ההסכמה העקרונית התקבלה, ובימים אלה מתקיימים דיונים בדבר האחוזים שיחזרו להשקעות בעיר".

תוכניות מתאר לערים אחרות בצפון יתוכננו גם הן באותה תפישה. שפול: "יש כאן בהחלט מהפכה, ואני מקווה שהיא תוכיח את עצמה בשטח".