תמיכה מפתיעה בתוכנית הבנייה במערב העיר ירושלים: הרב יהושע פולק

היו"ר החרדי של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים: החילונים מניעים את הכלכלה בעיר

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים, הרב יהושע פולק, תומך באוכלוסייה החילונית בעיר. "חייבים לקדם את תוכנית מערב ירושלים על מנת להשאיר את האוכלוסיה החילונית הצעירה בעיר, שהיא נשמת אפה של הכלכלה בירושלים". פולק אמר את הדברים בדיון פנימי שהתקיים בוועדה המקומית בעניין גיבוש המלצות הוועדה המקומית לתוכנית מערב ירושלים.

ירושלים לדבריו, אינה יכולה לשרת רק את המגזר החרדי . פולק ביקש להעביר מסר למתנגדי התוכנית ואמר כי משמעות ההתנגדות היא תמיכה בהגירה השלילית של אוכלוסיה צעירה וחזקה.

תוכנית מערב ירושלים, היא תוכנית הבנייה הגדולה ביותר שנמצאת היום בדיוני מוסדות התכנון. מדובר בתוכנית להקמת 16.5 אלף יחידות דיור על שטח של 24.2 אלף דונם.

את התוכנית מקדמת הרשות לפיתוח ירושלים עבור עיריית ירושלים ומינהל מקרקעי ישראל. בנוסף, כוללת התוכנית שטחי מסחר ותעשיה של 500 אלף מ"ר.

תוכנית מערב ירושלים עוררה גל התנגדויות בעיקר בקרב הארגונים הסביבתיים ואנשי רוח שטוענים שהשטח המיועד לבנייה נחשב רגיש מבחינה נופית וסביבתית.

באחרונה הציגו הקואליציה לשימור אתרים והחברה להגנת הטבע חוות דעת לפיה אין צורך בתוכנית מערב ירושלים, כיוון שקיים מלאי דירות בתוך העיר ירושלים.

לדברי מנהל הרשות לפיתוח ירושלים, עו"ד עזרי לוי, קיים שיתוף פעולה מלא בין גורמי הפיתוח לוועדת התכנון.