משקיעים בייהוד הגליל: המועצה הארצית אישרה להפקדה תוכנית להרחבת שלומי

ממליצה להמשיך ולהפעיל את אתר הפסולת דודאים ב' בנגב; סומנו אתרים לנמל תעופה בינל' נוסף

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים, אוסקר אבו-ראזק, אישרה להפקדה תוכנית בשלבים להרחבת היישוב שלומי שבגליל המערבי. בעקבות התוכנית צפוי היישוב לגדול מ-5,000 תושבים ב-1996 ל-20 אלף תושבים ב-2020.

התוכנית תאושר רק לאחר אישור השינוי לתוכנית המתאר המחוזית 46/2, ובעקבות אישור תוכנית המתאר המקומית. עוד הוחלט לאשר להפקדה תוכנית שינוי לתכנית המתאר המחוזית של מחוז הצפון, לצורך הרחבת היישוב הבדואי כמאנה ליד כרמיאל.

בנוסף, המועצה תפעל לשנות את תוכנית המתאר הארצית המפורטת לסילוק אשפה, תמ"א 16א'. המועצה תמליץ להסיר את המגבלה על תקופת ההפעלה של אתר הטמנת הפסולת "גני הדס" (דודאים ב'), בנגב המערבי, עד למיצוי השטח המאושר להטמנה בתמ"א, 393 דונם.

על-פי תוכנית המתאר הקיימת, אשר אושרה על-ידי הממשלה ב-1998, אמור היה אתר "גני הדס" לסיים את פעילותו בסוף 2005. מאחר וצפוי כי השטח המאושר להטמנה לא ימוצה עד למועד זה מציעה המועצה הארצית לבטל את המגבלה על תקופת ההפעלה. על-פי ההערכה, שינוי זה יאפשר לאתר לפעול עוד 10 שנים.

שינוי זה לתמ"א יהיה כפוף להכנת תוכנית מפורטת, בסמכות הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז הדרום. הצעת השינוי לתמ"א תועבר להערות והשגות הוועדה המחוזיות, ולאחר מכן היא תאושר סופית.

בנוסף, המועצה החליטה לשנות תוכנית המתאר הארצית לשדות תעופה (תמ"א 15) ולהעבירה להערות הוועדות המחוזיות. המועצה הארצית דנה בבחינת חלופות למיקום שדה תעופה בינלאומי נוסף לישראל, והחליטה לסמן את אתר נבטים ואת אתר ציקלג 2, בין צומת בית קמה לנתיבות. שני אתרים אלו נבחרו מתוך 22 חלופות, שנבחנו על-ידי צוות התכנון.

החלטת המועצה הארצית נועדה, בשלב זה, לעגן את מעמדם של שני האתרים. ההחלטה הסופית תתקבל לאחר שמיעת הערות הועדות המחוזיות.

המועצה הארצית פנתה למערכת הביטחון בדרישה להימנע מביצוע פעולות בשדה התעופה הקיים בנבטים, אשר עלולות למנוע פיתוח שדה תעופה אזרחי בעתיד.

צוות התכנון לא פסל את האפשרות להקמת שדה תעופה על אי מלאכותי מול חופי ישראל, למרות שבשלב זה לא הוצגה היתכנות כלכלית לפתרון זה.