נחתם הסכם למכירת פי גלילות באתרי ניפוק הדלק בירושלים, באשדוד ובאר שבע

השופט בדימוס תיאודור אור יקבל 350 דולר לשעה כנציג חברות הדלק

שכר הטרחה של השופט בדימוס תיאודור אור, בגין ייצוג חברות הדלק בהפרטת פי-גלילות, יהיה 350 דולר לשעה. אור צפוי לעבוד מאות שעות ולכן שכרו מוערך במאות אלפי דולרים. כך נודע ל"גלובס". אור מונה בידי חברות הדלק סונול, פז ודלק והוא ייצג אותם בהפרטת פי-גלילות. אור אמור לאזן בין האינטרס הסותר של שלוש חברות הדלק, שמצד אחד רוצות לקבל מחיר גבוה ככל האפשר עבור חלקן בחברה, ומאידך לשלם מעט ככל האפשר בגין רכישת הפעילות של פי-גלילות. בנוסף, ימנע אור מצב בו תחליט המדינה להפריט את פעילות החברה גם במחירי הפסד. שכרו של אור נקבע בינו לבין חברות הדלק באישור רשות החברות הממשלתיות.

הבוקר (א') נחתם ההסכם בין בעלי המניות בחברת פי-גלילות מסופי נפט וצינורות בע"מ: המדינה ושלוש חברות הדלק, בדבר מכירת פעילות החברה.

הליך המכירה ייעשה באמצעות ועדה משותפת, בה חברים נציג רשות החברות הממשלתיות מטעם המדינה, וחבר ועדה עצמאי, השופט אור.

על-פי ההסכם תימכר פעילות פי-גלילות בשלושת מתקני ניפוק הדלק של החברה הנמצאים בירושלים, אשדוד ובאר שבע. המתמודדים במכרז יוכלו להגיש הצעה לרכישת כל המתקנים יחד או בנפרד. לא ניתן לרכוש את מתקן באר שבע ואשדוד יחד.

בטקס החתימה הודה מנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, לחברות הדלק על שיתוף הפעולה, ואמר כי גיבוש הסכם מסחרי בין גורמים כה רבים הוא מהלך קשה והשלמתו מעידה על התאוצה אותו צובר תהליך ההפרטה.

ועדת השרים להפרטה החליטה לאחרונה להפריט את חברת פי-גלילות.

החברה הוקמה ב-1959 והיא עוסקת בניפוק דלקים. החברה מוחזקת בבעלות משותפת של שלוש חברות הדלק: פז, דלק וסונול, המחזיקות ב-50% מהמניות והמדינה, המחזיקה ב-50% הנותרים.