"פקידי הממשלה אשמים בעיכוב החלטה 979"

מטה תנועות ההתיישבות, המאגד 11 תנועות התיישבות בישראל מוחה נגד העיכוב בחתימה על החלטה 979. ההחלטה מעניקה זכויות בנייה בחלקות המגורים בקיבוצים ובמושבים.

יו"ר המטה, גברי ברגיל, שיגר מכתב זועם בנושא לראש הממשלה, אריאל שרון, לשרים שמעון פרס ואהוד אולמרט וכן לראש מנהל מקרקעי ישראל.

החלטה 979 אושרה על-ידי מועצת מקרקעי ישראל בספטמבר 2003, לאחר דיונים ארוכים בוועדה מיוחדת, והועברה לחתימת שר האוצר, בנימין נתניהו. ההחלטה לא נחתמה, בסופו של דבר, בשל התנגדות היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

לדברי מזוז, ההחלטה פוגעת במגזרים אחרים במשק, ומאפשרת הטבה לא שוויונית למושבים ולקיבוצים. בעקבות החלטת מזוז מינה נתניהו ועדה, בראשות הממונה על אגף התקציבים, קובי הבר, שהתבקשה לנסח החלטה חדשה. הוועדה בראשות הבר התכנסה פעם אחת בלבד, ולפי שעה לא מסרה כל החלטה.

מכתבו של ברגיל כולל התקפה על הדרג הפקידותי במשרדי ממשלה, המוביל לדעתו את העיכוב: "איננו יכולים להסתיר את דאגתנו מכך, שככל שהדבר תלוי בפקידי מדינה מסוימים, ההחלטה תדחה שוב ושוב וכאשר היא כבר תגיע לאישור לאחר כל ההערות והתיקונים היא תהיה מרוטת נוצות וחסרת תועלת".

בהמשך מכתבו מתייחס ברגיל למסקנות ועדת גדיש לרפורמה בקרקעות המדינה, שבעקבות העיכוב באישור החלטה 979 הופך את מצב האזרחים המתגוררים בהתיישבות חמור עוד יותר, היות ואלה הם היחידים שלא נהנים מהרפורמה, דבר היוצר חוסר צדק משווע ופגיעה נוספת בהתיישבות".