מועצת גן יבנה מבקשת לבטל את הרחבת אזור התעשייה

טוענת: הוא צמוד לשכונת מגורים ונמצא באזור חפירות ארכיאולוגיות

ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון, פנה לממונה על המחוז במשרד הפנים, שוקי אמרני, בבקשה לבחון מחדש את קידום ההליכים להרחבת איזור התעשייה בגן יבנה, המתוכנן מול שכונת המגורים נאות המכבים.

בתקופת כהונת המועצה הקודמת הוגשה תוכנית להרחבת אזור התעשייה של גן יבנה (ליד אשדוד), שמשתרע כיום על 250 דונם, ב-400 דונם נוספים. תוכנית ההרחבה (זמ/598/87/1) מצויה בימים אלו בהליכים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

אהרון טוען בפנייתו לאמרני, כי הרחבת אזור התעשייה לפי התב"ע מתוכננת במרחק של 50 מ' משכונת מגורים קיימת, עובדה שכבר עתה מעוררת התנגדות. לדבריו, בהתחשב בעובדה שלא בוצע תסקיר סביבתי מקיף, שייכלל במסמכי התוכנית ויבהיר את ההשלכות הסביבתיות על השכונה הקיימת ועל שכונה נוספת ההולכת ומתפתחת בהדרגה, אין אפשרות לדון בנושא על כל היבטיו.

במסגרת פיתוח השכונה החדשה ביצעה רשות העתיקות בדיקות ארכיאולוגיות בגוש 544, במהלכן התגלו שרידי בתי קברות בני 3,000 שנה. בדיקות מסוג זה טרם התקיימו בשטח המיועד להרחבת אזור התעשייה. קיימת סבירות גבוהה, שהאזור כולו יצריך ביצוע חפירות ארכיאולוגיות, שתשפענה על העלויות והכדאיות הכלכלית שביישום כל תוכנית שהיא.

השטחים באזור התעשייה הקיים טרם נבנו במלואם. 35% מתוכם עדיין ריקים, למרות פרסום מכרזים חוזרים ונשנים על-ידי ממ"י. על כן נטען כי אין למהר ולהתרחב לאזורים חדשים בטרם אוכלס אזור התעשייה הקיים.

לדברי אהרון, "הניסיון המצטבר מלמד, שהקמת אזור תעשייה בצמוד לשכונת מגורים אינו נכון מבחינה תכנונית ומעשית. המטרדים הצפויים יפגעו באיכות החיים והסביבה של התושבים".