המחוזית חיפה דורשת מהעירייה מסמך מדיניות לצירים המרכזיים בכרמל

זאת, כתנאי לדיון בבקשות לתוכניות הדורשות שינוי תב"ע או שימושים חורגים בציר מוריה

הוועדה המחוזית חיפה דורשת מעיריית חיפה הכנסת מסמך מדיניות לצירים המרכזיים של הכרמל, כתנאי לדיון בבקשות לתוכניות הדורשות שינוי תב"ע או שימושים חורגים בציר מוריה. בשנים האחרונות הופך אזור ציר מוריה לאזור הבילויים העיקרי של העיר. לאורך הרחוב פועלים עשרות פאבים ומסעדות, רובם בבתים שהוסבו לשימוש עיסקי באישורים חריגים או ללא אישור. במסגרת דיון שנערך בבית קפה מונזה לשימוש חורג, החליטה הוועדה המחוזית להשהות את הדיון בבקשה בנימוק "שב-15 השנים האחרונות ניתנו היתרים לשימוש חורג לאורך ציר מוריה, ובתקופה זו פנו לשכת התכנון והוועדה המחוזית מספר פעמים לוועדה המקומית חיפה בבקשה שתכין תוכניות בניין עיר לקביעת ייעודי קרקע לאורך הציר". הוועדה המחוזית הבהירה שתשהה את כל הבקשות שעניינן פטור מהסדרת מקומות חניה לשימושים חורגים בציר, עד לאימוץ מסמך מדיניות או הפקדת תוכנית בניין עיר.

דרישה זו של הוועדה המחוזית צפויה לעכב גם דיון בהמלצתה של הוועדה המקומית להפקיד תוכנית להקמת מבנה בן שש קומות ברחוב חורב, המהווה את המשכו של ציר מוריה. התוכנית, שתוכננה על-ידי האדריכל עוזי גורדון, כוללת 44 יח"ד בחמש קומות מעל קומת מסחר. גובה הבניינים באזור זה אינו עולה על ארבע קומות. התוכנית שהומלצה כוללת 6,600 מ"ר, מהם 5,000 למגורים ו-1,600 למסחר, וכן 650 מ"ר מרפסות מקורות. התוכנית כוללת גם 147 מקומות חניה.

מדובר בשני מגרשים, להם הוגשו בעבר שתי תוכניות נפרדות שהוגשו למוסדות התכנון, אולם לא אושרו בטרם ייערכו בהן תיקונים. בעלי שני המגרשים החליטו להתאחד ולהגיש את התוכנית המשותפת הנידונה כיום.

בהיעדר מסמך מדיניות, נבחנה התוכנית ביחס למסמך המדיניות למרכז הכרמל, הקובע ששטח בנייה למגורים לא יעלה על 5,000 מ"ר, ושטח המסחר לא יעלה על 640 מ"ר.