בעקבות קבלת התנגדות: צומצם בחצי מספר יחידות הדיור במגדלי אוריון בחיפה

לפי התוכנית המקורית היו אמרות להיבנות במקום 100 יחידות דיור בשני מבנים, האחד בן 4 קומות והשני בן 18 קומות, ובסה"כ 400 אחוזי בנייה

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית חיפה קיבלה לפני כשבוע את רוב ההתנגדויות שהוגשו לפרויקט המגורים מגדלי אוריון, בין הרחובות הרצליה וגדעון בחיפה, אותו ביקש לבנות היזם צחי שנירר. החלטה זו הפכה על פיה את החלטות הוועדה המקומית והוועדה המחוזית, שאישרו את הקמת הפרויקט.

לפי התוכנית המקורית היו אמרות להיבנות במקום 100 יחידות דיור בשני מבנים, האחד בן 4 קומות והשני בן 18 קומות, ובסה"כ 400 אחוזי בנייה.

לאחר הפקדת התוכנית בוועדה המחוזית, הוגשו לה 115 התנגדויות של דיירים באזור ושל גופי שמירה על הסביבה. בהתנגדויות נטען בין היתר, כי הפרויקט המתוכנן חריג בהיקפי הבנייה שלו הן מבחינת ציפוץ הדיור (77 יחידות דיור לדונם), כי המרחק המתוכנן בין הבניינים (8 מטרים) אינו עונה על הדרישות בחוק, וכי גובה הבניין המתוכנן יגרום להצללה ולהסתר נוף הים.

עקב מספר ההתנגדויות הרב מינתה הוועדה המחוזית את האדריכל מייק טורנר כחוקר לשמיעת ההתנגדויות. לאחר הגשת חוות דעתו של החוקר, החליטה ועדת המשנה להתנגדויות לקבל את רוב ההתנגדויות וקבעה, כי מספר יחידות הדיור בפרויקט יצומצם ל-50, ושטחן לא יהיה קטן מ-70 מ"ר. כמו כן נקבע, כי גובה המבנים לא יעלה על שש קומות, וכי ייעשה מאמץ לדרג את המבנים כך שאגפיהם הפונים למבנים הגובלים במגרש יהיו בני ארבע קומות. עוד נקבע, כי בפרויקט ייבנו 3,250 מ"ר, שהם 250 אחוזי בנייה, מהם עד 50% למסחר, אולם בשטח המסחרי תיאסר הקמת מסעדות.