רחוב הרצל בת"א יעבור מתיחת פנים בהשקעה של 12 מיליון ש'

החלפת תשתיות, מים, ביוב, ניקוז, גינון, תאורה וחשמל

בהתקרב שנת המאה של העיר תל-אביב, החליטה העירייה לשפץ את אחד מששת הרחובות הראשונים של "אחוזת בית", רחוב הרצל. במסגרת הפרויקט, אותו מבצעת חברת עזרה ובצרון, החלו בחודש יולי עבודות השיפוץ ברחוב, בקטע המתחיל מרחוב סלמה ומסתיים ברחוב אחד העם. עבודות השיפוץ כוללות החלפת תשתיות, מים, ביוב, ניקוז, גינון, תאורה והטמנת סיבים אופטיים. הפרויקט יכלול הורדת מערכת עילית של רשת החשמל והטמנתה מתחת לפני הקרקע.

עלות השיפוץ ברחוב הרצל מסתכמת בקרוב ל-12 מיליון שקל, ותתבצע בשני שלבים. השלב הראשון של הפרויקט, המחולק לשניים, החל לפני כחודש, ואמור להסתיים בפברואר 2006. בשלב הנוכחי ייסגרו בתחילה, על מנת להתחשב בסוחרים, קטעי הרחובות שבין סלמה לפלורנטין, ולאחר מכן קטעי הרחובות שבין פלורנטין ליפו. השלב השני אמור להסתיים לקראת קיץ 2006, ובו ייסגרו קטעי הרחובות מיפו ועד אחד העם.

יו"ר עזרה ובצרון, עו"ד עדי הדר: "רחוב הרצל הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של העיר. בשנים האחרונות הוא היה מוזנח, ועכשיו הוחלט לשקם אותו. תוכנית השיפוץ תשים דגש על שיפור צורתו החיצונית, ותבנית הנוף שלו".

תוכנית השיפוץ כוללת גם ריצוף מדרכות חדש, התקנת גינות חדשות בשילוב עם מערכות השקיה, התקנת גופי תאורה חדשים וסלילת כביש אספלט חדש.