המקומית י-ם אישרה 350 יח"ד בקרית היובל

המינהל הקהילתי טוען כי התוכנית תפגע בערכים אורבאניים ונופיים של אגן עין כרם

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה תוכנית של חברת ערים להקמת 350 יחידות דיור בשכונת קרית היובל. התוכנית ממוקמת במורדות המערביים של השכונה, בשטח הצופה כלפי עין כרם למערב. ייעוד השטח כיום הוא לשטח ציבורי פתוח, והוא בעל ערכי נוף ייחודיים.

התוכנית מציעה מגורים, מערכת דרכים והפרשות לצרכי ציבור, וכוללת בניינים של עד 15 קומות. לתוכנית הוגשו התנגדויות, ביניהן התנגדות המינהל הקהילתי של קרית היובל, שטען כי התוכנית תפגע בערכים אורבאניים ונופיים של אזור אגן עין כרם, הנדיר באיכויותיו.

המינהל הקהילתי חושש גם כי התוכנית תפגע בסיכויי המימוש לתוכנית פינוי-בינוי במתחם אולסוונגר-ברזיל, ובניסיון לקדם תכנון של "טיילת מערב" - בין הר הרצל לבי"ח הדסה עין כרם. המינהל הקהילתי מתנגד לגובה ואופי מבני המגורים, וטוען כי מבנים מסוג זה מזוהים לרוב עם "אזורים שוקעים".

חבר הוועדה יוסף (פפה) אללו התנגד לתוכנית, בטענה שהיא מיועדת דווקא לאוכלוסייה אמידה, אך "צריך לבנות לירושלמים, ולא לתושבי חוץ שבאים לעיר רק בחופשות ובחגים".

מהנדס העיר, אורי שטרית, דחה את טענות המינהל הקהילתי וקבע, כי קידום תוכנית זו יאפשר לקדם את התוכנית לפינוי-בינוי. כמו כן, התוכנית תפתח קטע מטיילת מערב. שטרית ציין, כי השכונה החדשה מיועדת לדיירים מאוכלוסיות חזקות יותר, וכי "בימינו, בניינים גבוהים מתקשרים עם אוכלוסיה חזקה".