עיריית ת"א דורשת סילוק דוכני מפעל הפיס מהמדרכות

מפעל הפיס מתגאה בהזרמת רווחיו בחזרה לקהילה, כלומר לטובת הרשויות המקומיות. עובדה זו גורמת לכך שהרשויות מתנהגות בסלחנות, בלשון המעטה, כלפי מפעל הפיס ודוכניו, הממוקמים במאות על רחובות הערים. דווקא על רקע זה מעניינת דרישת עיריית ת"א ממפעל הפיס לסלק את דוכניו ממדרכות העיר, לטובת הולכי הרגל. העירייה דורשת שמפעל הפיס יפעל מתוך חנויות מוסדרות, ולא מתוך דוכנים.

עיריית ת"א פנתה למנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק, ופירטה רשימת קריטריונים למיקום של דוכני מפעל הפיס. העירייה הדגישה, כי בנוסף לעמידה בקריטריונים הסדרת מעמד הדוכנים יצטרך לכלול היתר בנייה וחוזה, שאינם קיימים כיום. העירייה אינה מסתירה שהיתרי בנייה לא יינתנו נוכח עמדתה המפורשת של הוועדה המקומית בעניין, ולכן המשמעות היא סילוק הדוכנים מהמדרכות.

מפעל הפיס שולל את הקריטריונים שקבעה העירייה, וטוען שהדוכנים שלו אינם העצמים היחידים המוצבים על המדרכות ומפריעים למעבר הולכי רגל.

העירייה דוחה טענה זו והודיעה למפעל הפיס, כי רק 6 דוכנים יוכלו להישאר במקומם, בתנאי שתוסדר נוכחותם, וכל יתר הדוכנים - דינם להתפנות בתוך 45 יום, המסתיימים ב-27 באוגוסט. העירייה מאיימת בפינוי הדוכנים בעצמה וחיוב מפעל הפיס בהוצאות הפינוי.