תושבי חוף הכרמל נגד הקמת 5 אזורי תעשייה: טוענים לעודף שטחים מסחריים בין חיפה לקיסריה

דוברת המועצה האזורית חוף הכרמל, אפרת גולדברג, מסרה בתגובה כי ישנה חשיבה ראשונית על אזור תעסוקה, אולם אין איתור של מיקום מוגדר, אין תוכניות ואין הפקדה של שום תוכנית בוועדה

מאות מתושבי חוף הכרמל חתמו בשבועות האחרונים על עצומה, הקוראת למועצה האזורית חוף הכרמל שלא לאשר הקמת חמישה אזורי תעשייה חדשים בתחומה. לטענת התושבים, אזורי התעשייה מתוכננים לקום בעתלית, מעין צבי, החותרים, פרדיס וכרם מהר"ל. התושבים, הפועלים במסגרת "ועד הפעולה להגנת חוף הכרמל", קוראים למועצה לשתף את הציבור בתוכניות, וטוענים כי במצב של עודף השטחים המסחריים בשטח שבין חיפה לקיסריה אין כל הצדקה כלכלית להקמת אזורים נוספים. במסגרת המחאה מקיימת העמותה אסיפות הסברה, במטרה להחתים תומכים.

ניצן מיכאלי, תושב האזור ומראשי ועד הפעולה, טוען שקידום התוכניות על-ידי המועצה ללא כל בדיקה יסודית תהיה בכייה לדורות. "ההתארגנות החלה, בעקבות החלטת המועצה להשקיע מכספי הציבור 300 אלף שקל בתכנון אזור התעשייה ומסחר בצומת כרם מהר"ל, בנוסף לארבעה אזורי תעשיה ומסחר הנמצאים כבר בשלבי פיתוח והקמה. לא ברור לנו אם ההחלטות נפלו על סמך בדיקה מוקדמת של הצרכים האמיתיים, או תכנון המתייחס לכלל שטחי המרחב. במרחק של רבע שעת נסיעה מהאזורים המתוכננים לקום עומדים כיום עשרות אלפי מ"ר של נדל"ן מסחרי באין דורש. זה קורה בקיסריה, אור עקיבא, טירת הכרמל, מת"ם ומקומות נוספים. מפעלים נסגרים, רשתות ארציות מחסלות סניפים, היזמים אינם עומדים בתור, אבל בחוף הכרמל פועלים כאילו כל זה אינו נוגע להם", אמר מיכאלי.

התושבים טוענים שהמועצה האזורית מתכוונת להקים בקרוב מינהלת לקידום הקמת אזור התעשייה והמסחר בכרם מהר"ל, שם מתוכננת בנייה של 75 אלף מ"ר. מיכאלי: "עדיף שהמועצה תשקיע את משאביה בהכנת תוכנית מתאר סטטוטורית להגשמת החזון של חוף הכרמל כאזור ירוק ושמורה ביוספרית. אם הדבר לא ייעשה, נאלץ להלחם כנגד כל יוזמה לפגיעה באיכות הסביבה והחיים".

דוברת המועצה האזורית חוף הכרמל, אפרת גולדברג, מסרה בתגובה כי ישנה חשיבה ראשונית על אזור תעסוקה, אולם אין איתור של מיקום מוגדר, אין תוכניות ואין הפקדה של שום תוכנית בוועדה.