לפי משרד התחבורה, דן ואגד ביקשו להפסיק את שירותי ההסעות בתום תקופת הניסוי ב-31 בדצמבר
ויה, הסטארט-אפ הישראלי מאחורי שירות באבל של דן ותיקתק של אגד בירושלים, צמח השנה בעשרות אחוזים ופרויקטי התחבורה שלו משתרעים כיום בין הסעת תלמידים בניו יורק, אנשי עסקים בשיקגו, ובעלי מוגבלויות בברלין • עם קצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר, החברה כבר שולטת על מחצית משוק המיקרו טרנזיט
מי שהוביל את הגיוס היא חברת האחזקות Exor שמחזיקה באחזקה משמעותית בחברות פיאט, קרייזלר, פרארי, עיתון אקונומיסט וקבוצת הכדורגל יובנטוס • Via פיתחה מערכת תחבורה דינמית, בהתאם לצרכי הנוסעים שרוצים לעלות על כלי הרכב שמפעילה ופועלת בכ-100 ערים בעולם
אורן שובל, האיש שעומד מאחורי הטכנולוגיה של חברת Via ומיזם התחבורה באבל בגוש דן, מסביר בראיון ל"גלובס" איך מתמודדים עם המתחרים והרגולציה, מספר על הרצון להנפיק בשנים הקרובות, ולא מבין "למה שהתחבורה הציבורית לא תיהנה מטכנולוגיות ומידע כמו שאר התשתיות הקריטיות שלנו?"
Viaאגדאורן שובלגוש דן גיוס הוןדןירושליםמשרד התחבורהתחבורה חכמהתחבורה ציבורית