סגירת הסטארט-אפ הישראלי אוריקס ויז'ן באחרונה מהווה אינדיקציה לעיכוב בייצור המסחרי של רכבים ללא נהג • המשקיעים הופכים בררנים יותר, חברות אוטו-טק שוקלות שנמוך טכנולוגי, ומלחמת הסחר מקשה על בחירת נתיב שיווקי • האם קורטיקה והיילו הישראליות עשויות להרוויח מההרעה בשוק?
שוק הרכב בסין נקלע למשבר חריף ומי שעשויות לגזור קופון הן יבאוניות הרכב הישראליות • איזה שיתוף-פעולה מובילה משפחת אונגר, כיצד מותג רכב אנונימי יכול לפתוח דלת לקבוצת UMI, ואיך כל זה קשור לתאגיד הסיני SINOMACH שמככב ברשימת פורצ'ן 500
רוכשים רכב חדש? אתם כבר לא חייבים לעבור דרך הסוכנות הרשמית • אילו אפיקי יבוא חדשים קידם משרד התחבורה בימי ישראל כ"ץ, למה הנתונים לגבי היבוא הזעיר מוסתרים מהציבור, ואיך מושפע מכך שוק היוקרה?
המדינה מפרסמת תחזיות אופטימיות לגבי חדירת הרכב החשמלי לכבישי ישראל, אבל העוסקים בתחום מצננים את ההתלהבות • קופת המדינה מקבלת עשרות אלפי שקלים על כל רכב שנרכש בישראל, והחברים במשרד האוצר לא ימהרו לוותר על הכסף • פרשנות
הקיצוץ שצפוי בתקציב המדינה הקרוב - ובכלל לא חשוב מי יהיה שר האוצר - עלול להוביל לביטול ודחייה של מגוון פרויקטים תחבורתיים • הסינים ישמחו לפתוח את הארנק ולהשקיע כאן אפילו יותר, אבל ארה"ב צפויה להתנגד לכך
השינויים בצמרת משרד התחבורה עשויים להוות חלון הזדמנויות לכניסה של שירותי הסעות שיתופיים על נוסח אובר וליפט • כניסתם, שנחסמה עד כה, עתידה "לשבש" באופן מהותי את כללי המשחק בשוק • "גלובס" מנתח: מה יקרה למוניות, האם המחירים באמת יירדו וכיצד יגיב שוק הרכב המקומי
המחצית הראשונה של 2019 תיזכר כתקופה שבה האוצר יצא ל"דיג מסים" בשוק הרכב הישראלי והמריץ את המכירות באמצעות רגולציה - אבל זו רק ההתחלה • לשוק המקומי ממתינות טלטלות רבות כתוצאה מהרגולציות הסביבתיות והבטיחותיות שאימץ לאחרונה האיחוד האירופי
הכניסה של מובילאיי לפיתוח חבילה מלאה של שירותי תחבורה אוטונומיים דוחפת שחקניות ענק גלובאליות לצעדי נגד • באיידו הסינית מנסה לאיים על ההגמוניה של מובילאיי בתחום המצלמות וגוגל מסמנת טריטוריה באירופה • רק הרגולטור הישראלי עדיין לא מתעורר
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, בינואר הקרוב יעלה המיסוי על הרכבים ההיברידיים, ואיתו כמובן המחירים • מי ייפגע, כיצד יגיבו היבואנים, ומי דווקא עשוי להרוויח? • בצד של האוצר, התוצאה עשויה להיות עודף ביקושים לפני ההתייקרות, שיצמצם באופן מלאכותי את הגירעון בשנת 2019
תעשיית הרכב המסורתית הפחיתה ב–2019 את ההשקעות הישירות שלה בחברות טכנולוגיה ישראליות, ואת מקומה תפסו קרנות הון סיכון, ובגדול • תמונת מצב עדכנית של כמה מהתחומים הבולטים בענף מגלה התפקחות הדרגתית מחלום "הרכב ללא נהג" ופוטנציאל משמעותי דווקא ברכבים הרגילים
הדרג המקצועי באוצר לא מחכה ליום שאחרי הבחירות, והחל לגבש שתי רפורמות אסטרטגיות שימתינו לאישורו של השר הבא • התוכנית הראשונה היא צמצום הטבות המס על הרכבים ההיברידיים כבר בינואר הקרוב, והשנייה היא הטלת מס גודש שיקוזז מאגרות הרכב
רכבת אווירית של בכירים מתעשיית הרכב העולמית תגיע ביוני לתערוכת "אקומושן" השנתית • הם יגלו ענף חדשני שמפתח טכנולוגיות גם לתחום הביטחוני, הפיננסי והרפואי, את מובילאיי שרוצה לשנות את עולם ההסעות האוטונומיות ואת החברה שעשויה להיות המובילאיי הבאה
ספק אם שר התחבורה הבא יזכה ל-100 ימי חסד בתפקיד • ממתינות לו ירושות בעייתיות מהקדנציות האחרונות, כמו עיכוב מתמשך ביישום מס גודש, בניגוד להחלטת הממשלה • גם התנגשות האינטרסים של סין וארה"ב עשויה ליצור "פלונטר" ולעכב את המגה-פרויקטים התחבורתיים של ישראל
מלחמת הסחר הולכת ומחריפה במהירות ומאיימת לשאוב לתוך המערבולת את כל תעשיית הרכב העולמית • אם יתממש התרחיש הזה, עליית מחירים רוחבית בשוק הרכב הישראלי, ואולי גם שינויים במבנה התחרותי, יהיו כמעט בלתי נמנעים
הציבור הטרוד אולי לא שם לב, אך מדינת ישראל ממשיכה להעמיק את השתלבותה בפרויקט שנועד להעצים את ההשפעה הכלכלית והפוליטית של סין באזור • מדוע הקו האדום והנמל בחיפה הם רק כרטיס הכניסה של הסינים לישראל, ואיך משתלב האוטו-טק בתוכנית
עתידה של מובילאיי תלוי במידה רבה בעלייתו לכביש של הרכב האוטונומי • מה המכשולים שניצבים בדרכם, מדוע הציפיות לשירות מסחרי של מוניות ללא נהג בישראל ב-2022 נראות כרגע אופטימיות מדי, ומה הסיכונים הכרוכים בהרחבת הנוכחות בסין • שנתיים לעסקת אינטל-מובילאיי: כתבה שלישית בסדרה
מובילאיי (Mobileye)אוטוטקיבוא רכבמכוניות היברידיותמכונית חשמליתמשרד התחבורהנגיף הקורונהסיןרכב אוטונומישוק הרכב